درخواست نماینده پارلمان عراق برای خرید سامانه‌های دفاعی از ایران

حامد الموسوی، نماینده فراکسیون بدر در پارلمان عراق گفت: از دولت عراق می خواهیم که با خرید پیشرفته ترین سامانه‌های دفاعی از حریم هوایی عراق محافظت کند و از توان و قدرت کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و روسیه که برای کمک به کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند استفاده کرده و با آنها قرارداد خرید سامانه های دفاعی پیشرفته امضا کنند.

اخبار سیاسی-​ وی دیروز (یکشنبه) بر ضروت خروج از زیر سلطه گری آمریکا و دستیابی به ابزارهای دفاعی برای مقابله با کسانی که حاکمیت و امنیت عراق را هدف قرار داه‌اند تاکید کرد.

این نماینده عراقی همچنین از دولت کشورش خواست که مواضع روشنی در رابطه با برخی اخبار منتشر شده مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات اخیر علیه حشد الشعبی در عراق اتخاذ کند به خصوص اینکه رسانه های آمریکایی و صهیونیستی به صراحت در رابطه با این موضوع صحبت می کنند.

الموسوی گفت: ما نمی خواهیم که ضعیف ترین قطب درگیری های منطقه باشیم و همچنین نمی خواهد که کشورمان به میدان تصفیه حساب تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا مواضع وابسته به حشد شعبی هدف حملات و انفجارهایی مشکوک قرار گرفته است.

حشد الشعبی عراق اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی اش توانست است یک هواپیمای به پرواز در آمده بر فراز مقر تیپ ۱۲ حشد در کمربند امنیتی بغداد را هدف قرار دهد.