خبر خوش برای تهرانی ها در هفته دولت

انوشیروان بندپی استاندار تهران، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: براساس تأکید رئیس جمهور دو هدف را در هفته دولت محقق خواهیم کرد که می توان به افتتاح و بهره برداری پروژه های زیربنایی و توسعه ای در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی اشاره کرد.

اخبار سیاسی_ وی ادامه داد:  سرکشی و بازدید از پروژه هایی که سرعت و کیفیت انجام شان با حضور ما افزایش پیدا می کند، نیز یکی دیگر از اهدافی است که بنا به تأکید رئیس جمهور در هفته دولت پیگیری خواهیم کرد. همچنین در این بازدیدها سعی داریم تا مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در هفته دولت

استاندار تهران تصریح کرد: در مجموع در هفته دولت نزدیک به ۴هزار میلیارد تومان پروژه در استان تهران افتتاح می شود و به بهره برداری می رسند. همچنین ۱۲هزار فرصت شغلی نیز در همین هفته ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های حوزه گردشگری گفت: ما در حوزه گردشگری پروژه های شاخصی داریم که در روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح می شوند.

بندپی به پروژه های حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در هفته دولت در شهرستان پردیس به بهره برداری می رسند.

وی از بهره برداری یک نیروگاه گازی در فیروزکوه  در هفته دولت  خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی ۱۵۰هزار هکتار باغ پسته در استان  تهران، مجتمع های دامداری های مدرن ۱۰۰۰ رأسی، اصلاح نباتات و تولیدات گلخانه ای به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار تهران ادامه داد: در کنار این امر ظرفیت سردخانه ای نگهداری از تولیدات باغی را به۶۰۰هزار تن رساندیم و تلاش می شود که این ظرفیت تا پایان سال 99 با ۶۰۰هزار تن دیگر به یک میلیون و ۲۰۰هزار تن برسد. همچنین ظرفیت سردخانه ای نگهداری از تولیدات باغی هم اکنون در کل کشور ۲میلیون و۴۰۰هزار تن است.

پروژه‌ها تأثیر مثتبی بر ایجاد اشتغال دارند

وی با اشاره به پروژه های بیمارستانی گفت: تا دو ماه  آینده کارهای فیزیکی چند پروژه در شهرستان‌های قدس، ملارد، شهریار و شهرری  تمام می شود و ما از همین الان قداماتی را  برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی شان انجام می دهیم. این پروژه ها می تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم،رونق تولید و ایجاد اشتغال بگذارد.

بندپی به بازدید از پالایشگاه صنعت شیر کاله در باغستان شهریار اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه گذاری شده است. همچنین پروژه پالایشگاه صنعت شیر کاله تا دو ماه آینده به اتمام می رسد و بالغ بر۱۰هزار نفر با اتمام این پروژه به صورت مستقیم در این پروژه کار خواهند کرد.

وی ادامه داد: پالایشگاه صنعت شیر کاله می تواند تاثیر بسزایی روی میزان صادرات غیر نفتی کشور بگذارد.کشورمان با افتتاح و بهره برداری این پروژه بسیار مدرن که از تکنولوژی روز بهره گرفته است به لحاظ تولید کره پاستوریزه خودکفا می شود.

خبر خوش برای تهرانی ها در هفته دولت

بندپی در هفته دولت با اشاره به خبر خوشش به تهرانی ها گفت: خبر خوش برای تهرانی ها این است که دولت برای رونق تولید، ایجاد شغل و ارتقای معیشت مردم استان تهران پروژه های بسیار مهم و زیربنایی دارد که در باقیمانده عمر دولت دوازدهم افتتاح و بهره برداری می شوند.

وی به ارائه آماری در خصوص کاهش بیکاری پرداخت و گفت: در همین ۳ماهه اول سال ۹۸ نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲ و دو دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.در کنار این نسبت به شاخص های تخت های بیمارستانی توافقی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم که براساس این توافق در سال 98،چهار تا پنج بیمارستان با ظرفیت هزار و دویست تخت افتتاح شوند و به بهره برداری برسند.

استاندار تهران ادامه داد: در این توافق چنین مطرح شده که در سال 99 نیز  هزار و ششصد تخت دیگر نیز افتتاح شوند و به بهره برداری برسند تا شاخص ارائه خدمات تخت های بیمارستانی که خدمات بیمارستانی را ارائه می دهند در تهران و شهرستان های تابع آن به استاندارد قابل توجهی برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حیطه صنعت و معدن و کشاورزی، اقدامات خوبی در دست انجام است که نشان دهنده آن است که رونق تولید و توجه به اقتصاد و معیشت و ارائه خدمات رفاهی و آموزشی در سرلوحه کارهای مان قرار دارد و تا پایان دولت افتتاح، بهره برداری و مورد خدمت رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.

اقدام قوه قضائیه راهی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه است

بندپی در خصوص میزان حمایت استانداری تهران از برخورد قوه قضائیه با فسادهای مالی گفت: گسترش عدالت، رفع تبعیض و  برخورد با مفاسد اقتصادی از اهداف پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می آیند. ضعف در همه این موارد باعث افول سرمایه اجتماعی ما در جامعه شده بودند؛ بنابراین همه باید از برخورد قوه قضائیه با مفاسد مالی حمایت همه جانبه کنیم.

وی ادامه داد: ما نیز این کار قوه قضائیه را ارج می دهیم و به مدیران این قوه کمک می کنیم و در کنارشان هستیم تا باعث افزایش سرمایه اجتماعی و برخورد با کسانی شویم حقوق بیت المال و حقوق شهروندی افراد را نادیده گرفته و سبب نارضایتی ها در جامعه شده بودند. این رویه باید ادامه یابد تا شاهد ایجاد شرایط مناسب برای برخورد با مفاسد مالی و افزایش سرمایه های اجتماعی در جامعه شویم.

ساختار روابط عمومی استانداری ها جایگزین مناسبی برای سخنگوی استاندارها است

استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا هر استانداری نیازمند یک سخنگو دارد یا خیر، گفت: تقویت ساختار روابط عمومی استانداری ها، جایگزین مناسبی برای سخنگوی استانداری ها است واگرچه گفته شده که بهتر است هر استانداری یک سخنگو داشته باشد اما به نظر من با تقویت ساختار روابط عمومی استانداری ها نیازی به سخنگو در هر استانداری نخواهیم داشت.