گرانی مسکن علت مهاجرت خیل عظیمی از شهروندان به کلونی‌های اطراف شهرها

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق خود گفت: امروز عمده فشارهای اقتصادی کشور بر دوش مردم پایین جامعه و مستضعف است. 

اخبار سیاسی_ وی افزود: امروز ارزش‌ها و هنجارهای اصلی مورد حمایت حاکمیت از ارزش‌های هنجاری موردنظر جامعه فاصله گرفته است. 

نماینده مردم تهران تصریح کرد:‌ از قوه قضائیه به عنوان نهادی مسئول در امر پیشگیری از جرم می‌خواهیم با مفاسد برخورد کرده و طبیعی است که خواهان ادامه مقابله با رانتخواران باشیم. 

مافی اظهار داشت: 1300 شورای شهر و 37 هزار شورای روستا در کشورمان مشغول فعالیت هستند و نباید تخلفات عده‌ای را به کلیات یک ساختار قانونی که مبتنی بر اصل هفتم قانون اساسی است تعمیم داد. 

وی خطاب به رئیس‌جمهور افزود: باید تحول بنیادنی در آموزش و پرورش صورت گیرد و باید دولت به این نهاد کلیدی توجه بیشتری داشته باشد، ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که متخلفین اقتصادی و مفسدین محصول سیستم معیوب آموزش و پرورش بوده و محصول مدارسی است که فردگرایی را به جمع‌گرایی ترجیح می‌دهند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: باید از جامعه نخبگان فرهنگی و جوانان ایرانی در داخل و خارج از کشور در قالب ستاد تحول آموزش و پرورش استفاده کنیم. 

مافی گفت: باید برای پرداخت مطالبات فرهنگیان برنامه ویژه‌ای از سوی دولت وجود داشته باشد، ضمن اینکه دولت باید رتبه‌بندی معلمان را هم به سرانجام برساند و ما نمایندگان بر اجرای این دو موضوع اصرار داریم. 

نماینده مردم تهران گفت: بهای افسارگسیخته مسکن و خودرو در کشور منجر به بروز نگرانی برای خانواده‌ها شده است. 

نماینده مردم تهران افزود: از بهار 97 تا بهار 98 ما شاهد رشد 174 درصدی قیمت یک مترمربع مسکن بوده و حتی شاهد رشد 500 درصدی قیمت‌ها در برخی شهرهای اقماری هستیم که برای خانواده‌ها بسیار غم‌انگیز است. 

وی گفت: متأسفانه به دلیل گرانی مسکن، خیل عظیمی از شهروندان به کلونی‌های اطراف شهرها در حال مهاجرت هستند. 

نماینده مردم تهران افزود: موجودی مسکن کشور با 170 درصد رشد و آمار 55 درصدی رشد خانه‌های خالی نشان می‌دهد که از هر 10 خانه یکی خالی است، این در حالی است که وضعیت در تهران بحرانی‌تر است، چرا که 13 درصد از خانه‌های تهران، خالی است، در حالی که این میزان در دنیا نصف و یا حتی کمتر است. 

نماینده مردم تهران گفت:‌ تعلل وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای سامانه املاک کشور منجر به آن شده است که هزاران میلیارد تومان از جیب بیت‌المال خارج شده و به جیب دلالان برود، لذا دولت و قوه قضائیه باید هر چه سریع‌تر آمار خانه‌های خالی را پیدا کرده و با مسببین آن برخورد کند. 

وی گفت:‌از قوه قضائیه می‌خواهیم به موضوع فساد صنعت خودرو و زمین‌خواری‌ها ورود کرده و مانع تضییع حقوق‌های مردم شده و هرچه سریع‌تر بساط فسادها را برچیند.