مذاکره مجدد ، فریب مذاکره!

6 سال وقت دولت و مردم را گرفتند و برای ارائه راهکار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وعده برجام دادند، گفتند برجام که حل شود مشکل آب و برق و گرانی و ارز و گذرنامه ایرانی و جیب و سفره و همه چیزتان حل خواهد شد ؛ اما دیدیم که نشد و بدتر هم شد .اینهمه اتلاف وقت و سرمایه ، اینهمه مصالحه ، و در نهایت آنهمه بدعهدی و خلف وعده ، و تجربه تقریبا هیچ برجام ، باید عبرتی باشد برای ما تا این راه کج را ادامه ندهیم و به ناکجا آباد نرسیم .

اخبار سیاسی- حالا خوب است که همین چند وقت پیش بود که جناب جهانگیری اعتراف کردند که " 5 کشور طرف برجام هیچ اقدام جدی اقتصادی برای ایران نکردند "، یا حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان گفت:" متاسفانه دولت تمامی تخم مرغ ها را در سبد برجام قرار داد "، یا خود جناب روحانی بر خلاف سخنان پیش از برجامشان فرمودند :" هدف از برجام اثبات دروغگویی آمریکایی ها بود!" ، تازه جناب ظریف که گفته بودند :" توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد" ! یا آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفتند :" ما نمی بایست توافق هسته ای دوران ریاست جمهوری (باراک) اوباما (برجام) را امضاء می کردیم."

ما این اعترافات را قبول کنیم یا چانه زنی الانتان را ؟!

حالا مثلا گروههای 5+1 جای خود را به 7+1 بدهند ، ماکرون در فرانسه پیشنهاد برقرار کردن ساز و کار جبرانی جهت کمک به ایرانی ها برای داشتن زندگی بهتر مطرح کند ، حتی ترامپ را برای اعطای مشوق های اقتصادی محدود جهت مجاب کردن ایران به حضور در میز مذاکره تحت فشار قرار دهد ، منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بگوید ترامپ آماده مذاکره است و هیچ پیش شرطی هم ندارد، آیا اینها واقعا شما را مجاب کرده است که شاید تقی به توقی خورد و فرجی حاصل شد و روزنه امیدی پیدا کرد ؟! زهی خیال باطل ! آیا از خطای گذشته خودتان درس نمیگیرید ؟

امروز جناب رئیس جمهور در همایش توسعه روستایی فرموده اند : "اگر من بدانم در جلسه‌ای با کسی ملاقات کنم، مشکل کشورم حل می‌شود، دریغ نخواهم کرد، زیرا اصل منافع ملی کشور است." فرموده اند :" در عین اینکه در این تحریم‌ها مقاومت می‌کنیم ،مقابله به مثل هم می‌کنیم، تعهدات خود را کاهش می‌دهیم، اما فرصت برای مذاکره و دیپلماسی را هم قرار می‌دهیم ."

مگر قسم نخوردید که مطمئن هستید با برجام مشکلات حل میشود ؟ کدام مشکل را حل کردید و بر مشکلات نیفزودید؟مگر نگفتید ما آنقدر در مذاکره مهارت داریم که آمریکا جرات نمیکند برجام را پاره کند ؟ چقدر اطمینانتان مثمر ثمر بود که باز هم میخواهید مردم تکرار اشتباه گذشته شما را بپذیرند؟

مذاکره سرابی بود که به سیب و گلابی ختم نشد ، هیچ ، باعث شدید منت درختی که نکاشتید را هم بر سرمان بگذارند که بنشینید زیر سایه نداشته اش لذت ببرید!

به قول رهبرانقلاب، مذاکره سَم است. تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست -به تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده؛ امام این جوری تعبیر کردند- مذاکره‌ی ما و آمریکا سَم است، و با این دولت کنونی [آمریکا]، یک سَمّ مضاعف است.... اصل مذاکره غلط است. مذاکره با کسی که آدم حسابی باشد غلط است، حالا اینها که آدم حسابی هم نیستند؛ [مذاکره با] آدمهایی که زیر حرفشان میزنند. هیچ ایرانی غیرتمند و با‌شعوری نمیرود راجع ‌به نقاط قوّت خودش با طرف مقابل معامله کند؛ با طرفی که میخواهد این نقاط قوّت را از دست او بیرون بیاورد، معامله نمیکند اینها را؛ اینها را ما لازم داریم.» 

ما الان در سطحی از قدرت در منطقه هستیم که اگر هرکسی به مرزهای آبی و زمینی و هوایی ما چپ نگاه کند ، با ضربه ای کاری او را سر جای خود میخکوب میکنیم .توقیف نفتکش های انگلیسی و ساقط کردن پهپاد آمریکایی نمونه های کوچکی از اقتدار و صلابت ما در منطقه است .

بیایید همت کنید ، دل از اجنبی و غربی و خارجی ببرید و با حمایت از تولید داخلی در سال "رونق تولید"، کاری کنید تا این اعتبار و اقتداری را که به واسطه مدیریت مستقیم فرمانده کل قوا در امر توسعه نظامی و دفاعی در سپاه و ارتش داریم و همه دنیا را به تحسین واداشته است را، در حوزه اجتماعی و اقتصادی که تحت امر قوه مجریه است ، نیز شاهد باشیم !

صفورا ترقی