انتقاد وزیر از تحریم‌کنندگان ایران

فرهاد دژپسند ظهر دیروز در جمع فعالان اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو با تشریح ظرفیت‌های ملی و استانی این منطقه اظهار داشت: گمرک بازرگان به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درگاه زمینی اتصال کشور به اروپا در محدوده جغرافیایی این سازمان قرار دارد و همین گمرک استعداد تبدیل شده به یکی از پیشران‌های اقتصاد برون‌نگر در منطقه را دارد بنابراین باید در این راستا حرکت‌های شتابنده‌ای صورت گیرد.

اخبار سیاسی- ​وی تصریح کرد: در صورت شناسایی به موقع مشکلات منطقه آزاد ماکو و رفع آنها می‌توان با تدوین یک برنامه مدون، شاهد اثرگذاری مثبت این منطقه بر استان و حتی کل کشور شد بنابراین باید فعالیت‌های مولد اقتصادی در این منطقه مدیریت شود تا موضوعاتی همچون اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در این خطه از کشور محقق شود.

دژپسند افزود: منطقه آزاد ماکو از به لحاظ مساحت، بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور بنابراین این ویژگی بزرگ‌ترین مزیت برای منطقه نیز به شمار می‌آید که باید به درستی از آن بهره جست و در پی ایجاد فرصت‌های کشاورزی و استفاده از ظرفیت معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و معدنی بود چرا که محقق شدن این اهداف توسعه این گوشه از کشور و استان آذربایجان غربی را در پی می‌آورد.

وی گردشگری را یکی از فرصت‌های مغتنم ماکو ارزیابی کرد و خواستار توجه به توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان شد و گفت: جذب گردشگر داخلی و خارجی در این جغرافیا به سادگی امکان‌پذیر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هم اینک در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان وجود دارد نقش مناطق آزاد می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.