تابش: موافق «تعطیلی پنجشنبه‌ها» هستم

 محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان با اشاره به طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه، گفت: اشتغال به کار و بازدهی مطلوب امروز جزء مقوله‌هایی است که مورد توجه افکار عمومی بوده و به عنوان یک ملاک و معیار ارزیابی حکومت‌ها و دولت‌ها قرار می‌گیرد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: چه مقدار افراد اشتغال به کار دارند و چه میزان از ساعت کاری خود استفاده بهینه می‌کنند یا بهره وری در چه سطحی است، لذا حکومت نسبت به تنظیم تمامی امور حتی مباحث فرهنگی، تفریحی و... مسئول است.

تابش تأکید کرد: ما پنجشنبه‌ها تنها ۴ ساعت کار می‌کردیم نه کسی می‌توانست برای اوقات فراغت خود کاری انجام دهد و نه در محیط کار بسیار دلچسب مشغول می‌شد؛ لذا اگر در صورت تعطیلی پنجشنبه باید این ساعت کاری در زمره مابقی روز‌های هفته قرار بگیرد تا بهره وری در محیط کار افزایش یابد.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: اینکه برخی کارمندان در ساعت کاری بسیاری از وقت خود را صرف خوردن صبحانه، حل کردن جدول، گشت و گذار در فضای مجازی و... درست نیست و به آن کار کردن نمی‌گویند، باید تدبیری اندیشید تا کارمندان در ساعت کاری بیشترین بازدهی را داشته باشند که این موضوع به مقوله مدیریت بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حال این تعطیلی پنجشنبه‌ها حتی می‌تواند موکول به شنبه شود و جمعه و شنبه در کشورمان تعطیل شود، زیرا باید نگاهی هم به تقویم بین المللی و مباحث اقتصادی و تجاری داشته باشیم، زیرا نمی‌توان با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در کشور‌های دیگر و همچنین تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور خودمان چهار روز ارتباطات بین المللی خود را از دست بدهیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: من با دو روز تعطیلی پنجشنبه و جمعه موافقم، زیرا هم می‌توان برای افزایش بهره وری در مابقی ساعات کاری ایام هفته برنامه ریزی کرد و هم اینکه مردم می‌توانند دو روز برای تمدد اعصاب خود برنامه ریزی مطلوبی داشته باشند.

او با اشاره به نحوه برنامه ریزی برای تعطیلی دو روز در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط متفاوت اقلیمی در کشور و تعطیلی‌هایی که در اواسط هفته‌ها وجود دارد باید طوری برنامه ریزی شود تا همه تخت‌های مهمان‌سرا‌ها و هتل‌ها اشغال شده  تا با این امر هم مردم تفریح کرده باشند و هم رونق گردشگری باشد.