به گزارش افکار نیوز، محمد کاظم انبارلوئی عضو شورای مرکزی حزب مؤتفله اسلامی در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه سوال از رئیسجمهور حق مجلس و پاسخ به تکلیف رئیس جمهور است، گفت: طرح سؤال از رئیسجمهور باید در محیط آرام انجام گیرد و منجر به روشنگری شود.

وی با بیان اینکه " عده‌ای از موضوع سؤال نمایندگان و پاسخ رئیس‌جمهور، بحثشکاف مجلس و دولت را دنبال می‌کنند "، تصریح کرد: ممکن است این افراد لزوماً افرادی که به دنبال شکاف بین قوا هستند، در بیرون از مجلس باشند.

" باید حرکت افرادی را که به دنبال بهره‌برداری سیاسی از سؤال از رئیس‌جمهور هستند و اختلاف بین قوا را دنبال می‌کنند، مورد نقد قرار بگیرد ".

انبارلویی با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور باید در راستای منافع کشور و ناظر بر افق آینده باشد، افزود: عده‌ای که به دنبال بهره‌برداری از طرح سؤال هستند، نمی‌خواهند مشکل حل شود بلکه به دنبال افزایش مشکلات هستند.

این فعال سیاسی همچنین گفت: طرح سؤال را باید در گفتمان خدمت تعریف کنیم نه گفتمان آشوب و حاشیه که مردم از آن عبور کردهاند. بازگشت به گذشته نباید در طرح سؤال مطرح باشد چراکه مردم تمایلی به این موضوعات ندارند.