ترامپ در صدد گرفتن عکس با حسن روحانی است تا از آن در انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کند

ناظران می‌گویند دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا با طرح پیشنهاد مذاکره در صدد گرفتن عکس با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران است تا از آن در انتخابات آینده بهره‌برداری کند.

اخبار سیاسی-روسیا الیوم با اشاره به این مطلب افزود، محمدجواد ظریف ، وزیر خارجه ایران برای بررسی روابط دوجانبه و تحولات توافق هسته‌ای به مسکو سفر کرده است.

وی اعلام کرد نتایج گفت‌وگو‌های خود در فرانسه را به اطلاع سرگئی لاوروف، همتای روس خواهد رساند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی با اشاره به تهدیدات ایران درباره کاهش تعهدات هسته‌ای خود در آستانه مذاکرات با مقامات فرانسوی افزود: هیأتی متشکل از نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی ایران ساز و کار‌های پیشنهادی فرانسه را که به گفته تهران اصلاحاتی در بخش‌هایی از آن صورت گرفته است، بررسی می‌کنند.

در ادامه آمده است: تهران راه هرگونه تغییر توافق هسته‌ای را بسته است و هرگونه مذاکره درباره برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود را رد می‌کند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال توافق جدید است. اما بعید است بدون دریافت امتیازاتی از تهران و در راس آن‌ها کشاندن ایران به میز مذاکرات، این کار را انجام دهد. ناظران می‌گویند ترامپ در صدد گرفتن عکس با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران است تا از آن در انتخابات آینده بهره‌برداری کند.

در پایان گزارش آمده است: ایران از بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام درس گرفته و دیگر قصد تجربه این بدعهدی را ندارد.