عراقچی: مواضع تهران مبتنی بر حفظ برجام است

 سید عباس عراقچی که به منظور شرکت و سخنرانی در چهاردهمین نشست بین المللی «مجمع راهبردی بِلِد» و همچنین برگزاری دور سوم رایزنی‌های سیاسی ایران و اسلوونی در لوبلیانا بسر می‌برد در ملاقات با سرارضمن اشاره به رفت و آمدهای سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی و تبادل هیأت‌های تجاری در سال‌های اخیر، مناسبات دو کشور را دوستانه توصیف کرد.

اخبار سیاسی- معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز تشکر از دعوت وی برای حضور در چهاردهمین نشست «مجمع استراتژیک بِلِد»، از حمایت‌های اسلوونی از برجام و توافق هسته‌ای و نیز درخواست این کشور جهت پیوستن به اینستکسابراز خرسندی و قدردانی کرد.

وی با تشریح پیشنیه و آخرین تحولات توافق هسته‌ای ایران و نیز روند تلاش‌های فرانسه به منظور حصول به تفاهم پیرامون لغو تحریم‌ها، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی طرف مذاکره با ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کند.

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفرش به فرانسه به منظور شرکت و رایزنی‌های سیاسی دوجانبه بامداد سه شنبه دوازدهم شهریور ماه وارد لوبلیانا پایتخت اسلوونی شد.

یک تیم اقتصادی از بخش‌های مختلف نیز در این سفر، عراقچی را همراهی می‌کند.