رحمانی‌فضلی: تا کنون 51 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده‌اند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور لحظاتی پیش در راس هیأتی با استقبال بازوند استاندار کرمانشاه به منظور شرکت در آئین بازگشایی مرز خسروی و بازدید نقاط مرزی وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

اخبار سیاسی- رحمانی‌فضلی در بدورود به کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با پیگیری‌های زیاد مسوولان کشوری و استانی بالاخره این مطالبه جدی مردم استان کرمانشاه محقق شد و در امر بازگشایی رئیس‌جمهور، مجمع نمایندگان استان، استاندار؛ همه نقش‌آفرینی کردند.

وی بازگشایی مرزخسروی را فرصتی بسیار خوب برای ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات عالیات دانست و گفت: امروز این مرز ان‌شاءالله بازگشایی می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به لغو روادید و پشتیبانی کنسولی پیش‌بینی کرد تعداد زائران اربعین حسینی بیش از سال‌های گذشته باشد، افزود: از ابتدای محرم تا پنجم محرم 51 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.

امروز روز  ماندگاری است در تاریخ کرمانشاه، موجی از شور و نشاط معنوی در میان مردم استان به ویژه در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ایجاد شده؛ امروز قرار است قدیمی‌ترین مرز رسمی کشور با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات به روی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) بازگشایی شود.

مرز خسروی با فاصله 300 کیلومتر با کربلا از سال 92 تاکنون برای تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات بسته است، سه سال است که مسؤولان کشوری و استانی برای بازگشایی این مرز با طرف عراقی در حال مذاکره هستند، هر سال تمامی زیرساخت‌ها از سوی ایران آماده، اما طرف عراقی برای بازگشایی آن موافقت نمی‌کرد، بالاخره امسال براساس توافقی که بین وزرای کشور ایران و عراق صورت گرفته، بازگشایی خواهد شد و چشم انتظاری کرمانشاهیان به درهای بسته این مرز به پایان خواهد رسید.