آبرامیان: اجرای گام به گام خروج از تعهدات برجام قابل دفاع است

ژرژیک آبرامیان، نماینده مردم ارامنه جنوب، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام توسط ایران در مقابله با بدعهدی‌های اروپایی‌ها، اظهارداشت: اجرای گام به گام کاهش تعهدات برجامی توسط جمهوری اسلامی ایران، دنباله یک سیاست و یک استراتژی کلی است که مسؤولان نظام تصمیم گرفته و در حال اجرای آن هستند.

اخبار سیاسی- وی افزود: ما معمولاً که از حاشیه نگاه می‌کنیم بیشتر از مکنونات قلبی‌مان صحبت می‌کنیم ولی کسانی که در جبهه اول و خط نخست این مبارزه را هدایت می‌کنند هم مطلع‌تر هستند و هم اشراف کاملی دارند.

نماینده مردم ارامنه جنوب اظهارداشت: در شمای کلی روشی که حاکمیت به کار گرفته است میتوان اینطور بیان کرد که ما در نظر نداریم فعلاً از برجام خارج شویم در عین حال اجرای گام به گام کاهش تعهدات، به این دلیل است که شرکای این قرارداد تعهدات خودشان را انجام نمی‌دهند.

آبرامیان گفت: برای ایجاد فشار و برای اثبات توانایی جمهوری اسلامی در دفاع کامل از منافع خود، این استراتژی را به کار بردیم و به صورت گام به گام از تعهداتمان در قبال عدم اجرای تعهدات دیگران، عقب‌نشینی می‌کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: اجرای گام به گام کاهش تعهدات برجام در قبال بدعهدی‌های اروپایی‌ها، هم خلاف قوانین و عرف بین‌المللی نیست و هم اینکه تمام مردم جهان و کسانی که به صورت بی‌طرفانه به قضیه نگاه می‌کنند همگی از این اقدامات دفاع می‌کنند و نظر مثبتی پیدا می‌کنند.