سوریه به دنبال خرید سامانه «باور ۳۷۳»

پایگاه هوانوردی روسیه امروز، شنبه گزارش داد سوریه به دنبال آن است تا سامانه پدافند هوایی «باور ۳۷۳» را از ایران خریداری کند.

اخبار سیاسی- طبق اعلام پایگاه هوانوردی روسیه، پس از آنکه سامانه اس-۳۰۰ در طول مرحله آزمایش، کارآمدی بسیار پایینی را به نمایش گذاشت، سوریه به دنبال آن است تا سامانه باور ۳۷۳ را در اختیار داشته باشد.

این پایگاه روسی اعلام کرد: اطلاعات درباره این مسأله، به شکلی فعالانه از سوی خبرنگاران سوری و به نقل از یک منبع نظامی در این کشور منتشر شده است. طبق اطلاعات اخیر، ایران آماده تجهیز سوریه به سامانه پدافندی خود است به شرط آنکه این سامانه دفاعی متکی به روسیه نباشد.

سامانه پدافندی ایران دارای ویژگی‌های مشترکی با سامانه پدافندی اس-۳۰۰ است که با توجه به این مسأله، زمان مورد نیاز برای آموزش استفاده از آن کوتاه‌تر می‌شود.

هنوز مقامات ایران و سوریه به این خبر واکنش نشان نداده‌اند. سوریه اکتبر سال گذشته میلادی به سامانه پدافندی اس-۳۰۰ مجهز شد. تصمیم روسیه برای تجهیز سوریه به سامانه اس-۳۰۰ تنها چند روز پس از آن انجام شد که هواپیمای ایلیوشین ایل-۸۰ روسیه بطور تصادفی از سوی پدافند هوایی سوریه در نزدیکی بندر لاذقیه ساقط شد. پس از این حادثه، روسیه با سرزنش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگنده اف-۱۶ اسرائیل از هواپیمای ایلیوشین ۸۰ به عنوان پوشش استفاده کرده بود.