تلاش برای حفظ برجام، خواسته بیشتر مردم اروپا

نتایج نظرسنجی اندیشکده «شورای اروپایی در امور روابط خارجی» حاکی از آن است که شهروندان ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار تداوم تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران [برجام] هستند.

اخبار سیاسی- اندیشکده شورای اروپایی در امور روابط خارجی هر سال با برگزاری همه پرسی، پرسش‌هایی در خصوص سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح می‌کند که در نظرسنجی امسال پرسش‌هایی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح شده است.

نظرسنجی: مردم اروپا خواهن تلاش برای حفظ برجام هستند

در بخشی از گزارش اندیشکده آمده است دولت‌های اروپایی در موضوعات مختلف دچار اختلاف نظر هستند. این در حالی است که شهروندان اروپایی از ادامه تلاش دولت هایشان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

بر این اساس، بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی که از ۱۴ کشور اتحادیه اروپا [اتریش، اسپانیا، لهستان، مجارستان، جمهوری چک، ایتالیا، رومانی، یونان، دانمارک، اسلوواکی، آلمان، هلند، سوئد و فرانسه] هستند، تلاش برای حفظ برجام را خواستارند. مردم اتریش با ۶۷ درصد بالاترین میزان حمایت از تلاش برای حفظ برجام را دارند. این در حالیست که میزان حمایت از برجام در فرانسه در کمترین حالت ۴۷ درصد است. همچنین در بالاترین حالت، ۱۷ درصد از مردم فرانسه با حفظ برجام مخالف هستند.

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند