دشمن از جنگ کلاسیک به شیوه تهدیدات جنگ نرم روی آورده است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران، اظهار داشت: امروز پدافند غیر عامل با توجه به ویژگی های خاص استان  در تهران  بسیار حائز اهمیت است. همچنین گزارش برخی مدیران در این شورا بیانگر جا افتادن مقوله پدافند غیرعامل  در ادارات است که البته اگر از یک جنبه از آن  غفلت کنیم ضربات جبران ناپذیری متحمل می شویم.

اخبار سیاسی- وی افزود: امروز دشمن از جنگ کلاسیک به شیوه تهدیدات جنگ نرم و عملیات روانی که از مصادیق پدافند غیر عامل بوده روی آورده است. همچنین باید به لحاظ علمی و تخصصی و بکارگیری عوامل پیشگیرانه در پدافند غیر عامل استان تهران را مصون کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: باید احساس امنیت و آرامش  مردم را در جامعه تقویت کنیم و این موضوع  امروز مورد هجمه دشمنان است. همچنین اگر مصون سازی لازم را برای مراکز حساس در مواقع حملات سایبری انجام ندهیم قطعا مشکلات جبران ناپذیری  خواهیم داشت.

وی بیان کرد: پذیرفتنی نیست برخی مراکز حساس در تهران فاقد دستگاه های دیزل اضطراری باشند و آن دسته از دستگاه هایی که به لحاظ حساسیت مراکز  اجازه ورود را به سازمان های متبوع نمی دهند با اجازه دستگاه قضایی باید به این دستگاه سرکشی کنیم.

بندپی با اشاره به این موضوع که آگاهی مدیران و ارتقای دانش آنها نسبت به پدافند غیر عامل ضروری است ، اظهار داشت: هنوز بسیاری از  مردم جامعه آگاهی لازم را نسبت به مقوله پدافند غیرعامل ندارند و رسانه ملی باید در این خصوص اطلاع رسانی کند. همچنین هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی برای آگاه سازی مردم از این مقوله بوده و اتخاذ روش های بازدارنده در پدافند غیر عامل یک اصل اساسی است.

شرایط استان تهران به لحاظ پدافند غیرعامل خاص است

در ادامه علی رضوان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران اظهار داشت: به لحاظ کیفی جلسات شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها ارتقا پیدا کرده اما جانمایی 60 نقطه امن در استان تهران که باید از سوی فرمانداران صورت می گرفت انجام نشده است وظرف مدت 20 روز این اقدام باید صورت بگیرد.

وی افزود: راه اندازی کارگروه های تخصصی شهرستان ها در دستور کار فرمانداران باشند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران تصریح کرد: پس از ابلاغ مصوبه تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهران  مکاتبات لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان صورت گرفت و اما هنوز 50 درصد اعتبارات این طرح که می بایستی توسط این سازمان تخصیص پیداکند محقق نشده است.  

وی بیان کرد: شرایط استان تهران به لحاظ پدافند غیر عامل خاص است و در حالیکه اکثر استان ها طرح جامع پدافند غیر عامل را تهیه کرده اند متاسفانه این طرح در تهران تدوین نشده است/

رضوان تصریح کرد: رؤسای کارگروه های شورای پدافند غیر عامل استان تهران همچنین مکلف به بررسی و کشف وابستگی متقابل زیرساخت های اساسی توسط کارگروه های تخصصی این شورا ظرف مدت 20 روز هستند.