با اروپای ناتوان در اجرای برجام چه باید کرد؟

جلال میرزایی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره کاهش سطح تعهدات ایران در قبال اجرای برجام مبنی بر این که " که اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند" ، گفت: مساله اصلی در اجرای برجام توسط اروپا، نه رفتار ایران و تصمیمات جمهوری اسلامی در حوزه کاهش سطح تعهدات هسته ای که توان آن ها برای اجرای توافق هسته ای است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب افزود : ایران پس از خروج آمریکا از برجام و تعهد شفاهی اروپا مبنی بر این که برجام بدون آمریکا قابل اجرای است و اروپا تعهدات مالی خود را در این خصوص انجام می دهد،  تمام  تلاش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت.

وی ادامه داد : یک سال است که اروپا مرحله به مرحله فرصت هایی را در خصوص اجرای برجام در اختیار داشته است تا بتواند تعهدات خود را اجرای کند اما اروپا توان این مساله را ندارد.

میرزایی با بیان این که جمهوری اسلامی باید واقع بینانه به توان اروپا نگاه کند، تاکید کرد : ایران باید با واقع بینی به دنبال راه حل برون رفت از مشکلات باشد ، بدون شک اروپا توان اجرای برجام را ندارد اما به هم زدن کلی مساله و کنار گذاشتن کامل توافق و اروپا در نهایت به نفع ایران نخواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که اروپا توان غلبه بر محدودیت های ایجاد شده در مسیر خود برای اجرای تعهدات برجامی اش را ندارد ، تصریح کرد: از اروپایی ها در خصوص اجرای برجام آبی گرم نمی شود اما می توانند حامی و مشوق برای سایر کشورها برای ادامه همکاری های خود با ایران باشند.

میرزایی خاطر نشان کرد: اروپا می تواند مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شود اما تجربه یکسال گذشته نشان داد ایران نباید برای اجرای برجام منتظر اروپا بماند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، "هایکو ماس" وزیر امور خارجه آلمان از عبور جمهوری اسلامی ایران از تعهدات هسته ای مندرج در برجام انتقاد و تاکید کرده است که " اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند" .