دلایل ترامپ برای مقصر جلوه دادن ایران در حمله به آرامکو

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران پشت حمله پهپادی به پالایشگاه عربستان است، گفت: آمریکا ادعاهای زیادی می کنند، آنها هر اتفاقی در گوشه جهان می افتد  به ویژه انگشت وزیر امور خارجه رادیکال و بی منطق آمریکا آقای پمپئو به سمت و سوی ایرن می آید، از روز بعد از پیروزی انقلاب هر اتفاقی که هر کجای دنیا می افتد به نوعی به ایران مرتبط می کنند.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دشمنی آنها با ما ساده نیست، اظهار داشت: آنها منافعیکه از ناحیه ما نامشروع و از ناحیه خود مشروع می دانند را با سیاست های جمهوری اسلامی و درسی که ملت های منطقه از انقلاب دیده اند در خطر می بینند، آنها هستی و تمام حیثیت رژیم صهیونیستی را در خطر می دانند، در حالی که خودشان مقصر هستند اگر از ابتدای امر تن به ضوابط و مقررات بین المللی و انسان دوستانه چنین اتفاقی رخ نمی داد.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان غربی و اروپایی عنوان کردند که ایران در این حمله پهپادی دست داشته است، بر فرض هم آنچه که آنها می گویند که حوثی ها با حمایت سپاه موفق شوند ظرف چند ساعت 50 درصد صادرات نفت عربستان را مختل کنند، درست باشد، این موضوع درس بزرگی برای کشورهای منطقه داشته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اقدام حوثی ها این پیام را به دنبال داشت که امنیت در منطقه یا برای همه است یا هیچ کس و این شعار را عملی کردند، بعد از حمله به آرامکو ترامپ با بین سلمات تماس گرفت  تا به او بگوید این اقدام متناسب با ظرفیت حوثی ها و یمنی ها نیست.

کوهکن در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان کرد: اگر ترامپ برای سعودی ها تحلیل کند که این کار توان و ظرفیت حوثی ها و یمنی ها است، رژیم سعودی زودتر سر عقل می آید که به سمت جبران خسارت مردم یمن برود، اما تحلیل را به سمت و سوی ایران می آورد تا به عربستان بگوید کشوری که به آن تجاوز کرده ضعیف بوده و اگر به مسیر خود ادامه دهد، احتمال به نتیجه رسیدن زیاد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکا نمی تواند ذهنیتی که علیه او با زدن پهپادش و توقیف نفتکش انگلیسی در مردم منطقه نقش بسته است را تغییر دهد، در این قضایا آمریکا ثابت کرد کاری از دست آن بر نمی آید.

وی بیان داشت: با توجه به عدم موفقیت آمریکا درمجامع بین المللی برای کسب رای علیه ایران، تلاش دارند با بهانه تراشی در خصوص حمله به آرامکو، شورای امنیت را علیه ایران کنند البته این کار راحتی انجام نمی شود، آمریکا اکنون چوپان دروغ است و اعتمادی به حرف آنها نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وزارت خارجه نباید به توئیت ظریف کفایت کند و باید سیاست تهاجمی را دنبال کند و پیشنهاد دهیم که اگر کشورها به حاکمیتی تهمت زد و ثابت نشد، مسئولیتی متوجه آن کشور باشد.