گزارش " احمد شهید " بازی سیاسی است

به گزارش افکارنیوز، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس، با اشاره به گزارش اخیر "احمد شهید" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، این گزارش را یک گزارش تکراری و بیرمق دانست که به صورت یکسویه، بیبنا و اساس و بدون اعتبارهای لازم تنظیم شده است.

* غرب برای فشار به ملت ایران به انتشار گزارش‌های بی‌اساس روی آورده است

وی افزود: اساساً دو جهت را می‌توان در این گزارش مورد توجه قرار داد، یکی تکرار حرف‌های گذشته و بهره‌گیری از مجامع بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن ملت مسلمان ایران است که معارضین و عناصر ضد انقلاب آن را دنبال می‌کنند، آنان مانند گذشته در جهت تقابل با نظام اسلامی و خواست ملت مسلمان ایران، توجه خودشان را به گزارشات یک سویه و بی‌اساس معطوف کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در این گزارشات به صورت مکرر نشان داده شده که پایه حقوقی، مبنا و استدلال دقیقی وجود ندارد و کاملاً برای بهره‌گیری از فضای موجود علیه ملت ایران توسط ضد انقلاب تهیه شده است که به گزارشگرانی همچون " احمد شهید " روی آوردند.

* فضاحت و گرگ‌صفتی عوامل مجامع بین‌المللی آشکار شده است

" فضاحت و گرگ‌صفتی عوامل مجامع بین‌المللی آنقدر آشکار شده که چندی قبل یکی از مسئولین رژیم صهیونیستی با خوشحالی از گزارش اول احمد شهید، این گزارشگر خاص و وابسته به نظام سلطه، آشکارا اعلام کرد که بخشی از این گزارش با جهت‌گیری‌ها و تلاش‌های رژیم صهیونیستی به انجام رسیده است، این اظهارنظر در خصوص گزارش اول احمد شهید بود که به طبع گزارش دوم او هم در همین راستا قابل تعریف است. "

* گزارش احمد شهید یک " بازی سیاسی " و " بافته نخ‌نما " شده است

زاکانی همچنین گفت: هم اصل گزارشگر و وابستگی او و هم مراجعی گزارش توسط آنان مهیّا و منتقل شده و هم عوامل و دست‌های پنهان و آشکاری که این گزارش را به سمتی سوق داده که در جهت محکومیت ملت ایران و نظام اسلامی باشد، همه حکایت از آن می‌کند که این یک " بازی سیاسی " و " بافته نخ‌نما " شده‌ای است که تاکنون نظام سلطه بارها این مسیر را به رهبری آمریکا و لابی صهیونیستی دنبال کردند، این بار نیز به عنوان گزارش دوم احمد شهید، پرده جدیدی را از این نمایش تکراری مشاهده می‌کنیم.

* گزارش احمد شهید قابل اعتنا و اتکا نیست

وی با تأکید بر اینکه گزارش احمد شهید نه قابل اعتنا و نه قابل اتکاست، متذکر شد: این گزارش حتماً باید توسط مسئولین ذی‌ربط و مجامع مسئول در کشور مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد، هرچند آنان با انتشار این نوع گزارش‌های یک سویه، خودشان را رسوا می‌کنند، اما باز هم باید این مسائل توسط مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد.

* افکار عمومی جهان از نظام سلطه متنفرند

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس با یادآوری اینکه آنان با انتشار این گزارش دروغین، اقدامات جمهوری اسلامی ایران را سیاه‌نمایی می‌کنند، توضیح داد: ما باید به عنوان یک وظیفه، این گزارش را مورد پیگیری حقوقی قرار دهیم تا افکار عمومی جهان که سراپا از نفرت نسبت به نظام سلطه و رژیم‌های زالوصفت حاکم بر این نظام، ناراحت و کینه آنها را در دل دارند، این موضوع را هم در کنار سایر موضوعات در لیست سیاه ناجوانمردی‌های نظام سلطه قرار دهند.

* گزارش احمد شهید " پاتک غرب و نظام سلطه در برابر بزرگی ملت ایران " است

وی نکته دوم مورد توجه در این زمینه را زمان انتشار این گزارش توصیف و تصریح کرد: این گزارش که در شرایط فعلی منتشر شده، در واقع یک " پاتک غرب و نظام سلطه در برابر بزرگی ملت ایران " است.

" امروز غرب در سرازیری اضمحلال و سقوط قرار دارد و دچار بحران‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شده و شالوده او در حال از هم پاشیدن و از درون در حال تحلیل است؛ امروز غرب در برابر قطب مستضعفان دنیا به محوریت مسلمین و پرچم‌داری ایران اسلامی زمین‌گیر شده است. "

* موازنه استراتژیک در خاورمیانه و شمال آفریقا تغییر کرده است

این نماینده مجلس هشتم همچنین گفت: مسیری که امروز توسط مستضعفین در سراسر کره خاکی به ویژه بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد شده، موازنه استراتژیک را تغییر داده است و روز به روز قطب معارض ایدئولوژیک نظام غرب به هم می‌ریزد و ایران اسلامی در موضع برتری قرار می‌گیرد.

" غربی‌ها بسیار امیدوار بودند که با تحریم‌ها، تهدیدات، تهمت‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند، شرایط را به سمتی پیش ببرند تا مانع رشد ایران اسلامی شوند و از طرفی موجبات جدایی ملت ایران از حاکمیت و نظام اسلامی را فراهم آورند، اما ملت بزرگ ایران با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن به ویژه حضور پرصلابت و چشم‌گیر در انتخابات مجلس نهم، رکوردی را در این مقطع زمانی از خودش بر جای گذاشت. "

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد: ملت ایران با اعتماد مجدد به اصولگرایان در سراسر کشور در انتخابات مجلس نهم، نقشه‌های دشمنان را بر هم زدند، این حضور و انتخاب ملت، شرایطی را که غربی‌ها متصور بودند، به هم زد و خواب آنان را پریشان کرد.

* گزارش احمد شهید جبرانی برای سیلی ملت ایران به صورت غربی‌هاست

وی اضافه کرد: گزارش احمد شهید التیامی است برای دردمندی آنها و جبرانی است برای سیلی محکمی که از ملت عزیز ایران پای صندوق‌های رأی خوردند؛ ملت ایران در انتخابات مجلس نهم با مشارکت گسترده خود، سیلی محکمی به صورت نظام سلطه به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی زد.

زاکانی انتشار گزارش اخیر احمد شهید بعد از انتخابات مجلس نهم را موضع‌گیری شتاب‌زده و غیر کارشناسی غرب دانست و گفت که انتشار این گزارش اوج استیصال، ضعف و زبونی غرب و آمریکا در برابر ملت مسلمان ایران اسلامی را نشان داد که کم آوردند و برای جبران کوتاهی‌ها، قصورها، جنایات و سلطه‌گری‌هایشان، دست به چنین کاری زدند.

وی با ذکر این نکته که غربی‌ها امروز در برابر ملت‌ ایران دچار شکست سنگینی شدند، تأکید کرد: غرب این شکست را مقدمه‌ای برای تکرار شکست‌های بزرگتر از نتیجه بیداری اسلامی و آگاهی مستضعفین در سراسر جهان می‌داند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم افزود: در کمال بهت و ناباوری، آنان بهره تقابل با ملت بزرگ ایران را واگذار کردند و امروز به دنبال انتقام‌گیری از طریق انتشار چنین گزارش‌های بی‌اساسی هستند.

وی متذکر شد: ما همه با تجربه سی و سه ساله‌ای که از انقلاب اسلامی داریم، مطمئن هستیم نه تنها غربی‌ها با این اقدامات راه به جایی نخواهند برد، بلکه پرونده سیاه خودشان را بیش از گذشته سیاه‌تر و تاریک‌تر خواهند کرد.

* امروز پیام انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مورد استفاده قرار گرفته است

علیرضا زاکانی در عین حال یادآور شد: امروز پیام انقلاب اسلامی مورد استفاده و الگوگیری در منطقه و جهان قرار گرفته است و انقلاب اسلامی توانسته اثر جدی خودش را آنگونه بگذارد که امروز همه در سراسر جهان آگاهی و بیداری اسلامی را شاهدند.

وی تأکید کرد که حرکت ایران اسلامی در مسیر ساختن جامعه اسلامی، جامعه‌ای که در آن عدالت و پیشرفت در ابعاد مختلف آن مشاهده می‌شود و ریشه‌کن کردن فقر، فساد و تبعیض ادامه دارد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین تصریح کرد: امروز همه ما به عنوان جامعه اسلامی، تکلیف داریم به سمتی حرکت کنیم که اهداف دهه عدالت و پیشرفت و امکانی فراهم شود تا الگوی درستی برای بعد از پیروزی انقلاب‌ها در منطقه به وجود آید، ما باید تلاش کنیم که فقط انقلاب اسلامی مورد الگو و بهره‌برداری قرار گرفته شود، بلکه فراتر از آن، باید یک جامعه الگو را هم بتوانیم در برابر مسلمانان و مستضعفین قرار دهیم تا بتوانیم از آن بهره‌گیری کنیم و انشاءالله تمدن اسلامی رقم بخورد.

" دشمن در حال فشار آوردن به ایران اسلامی است و نظام سلطه ما را تهدید و تحریم می‌کند و به ما تهمت می‌زند تا مانع از حرکت در مسیر شکل‌گیری جامعه اسلامی و تحقق عدالت و پیشرفت شود و افکار عمومی مستضعفان و مسلمین را به نوعی نسبت به شرایط ایران اسلامی دچار دل‌نگرانی و نا امیدی کند. "

علیرضا زاکانی در خاتمه گفتوگوی خود با فارس گفت: دشمنان میخواهند مانع از تکیه دادن ملل منطقه به این استوانه محکم (جمهوری اسلامی ایران) شوند، لذا هجمهای وارد میکنند و دقیقاً به دنبال ناامید کردن مسلمانان و مستضعفان جهان هستند، اما بصیرت و آگاهی بالای مسلمین و مستضعفین جهان مجدداً باعث نقش بر آب شدن نقشههای دشمنان خواهد شد و باز هم آنان در این مسیر ناکام خواهند ماند.