فاجعه یمن با دروغ گویی ها فراموش نمی‌شود

محمدعلی پورمختار، با اشاره به حمله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: آمریکایی‌ها یکی از بزرگترین دروغ گوهای تاریخی هستند و با دروغگویی های شان جنگ‌های بسیار زیادی را در دنیا به راه انداختند.

اخبار سیاسی- وی افزود: آمریکا با بوق های رسانه ای که در اختیار دارد اطلاعات کاملاً غلط را به خورد جامعه جهانی داده اند و با سندسازی و ارائه اسناد کاملا نادرست و دروغ ، بسیاری کشورها را متهم به رفتارهای خلاف مقررات بین‌المللی کرده اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به موضوع دروغ پردازی پمپئو درباره دست داشتن ایران در انهدام تاسیسات نفتی عربستان، مطرح کرد: الان هم در این قضیه حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو، دروغ پردازی آن ها کاملا روشن و واضح است، چراکه خود یمنی ها گفته اند که این حمله را انجام داده اند، بسیاری از کشورها واقعاً این حرف را دیگر از آنها نمی پذیرند و هیچ  استقبالی ندارند. 

افزایش قدرت دفاعی و تهاجمی یمن چالش آمریکا

وی با تاکید بر قدرت دفاعی یمنی ها،مطرح کرد: ما شاهده افزایش قدرت دفاعی و تهاجمی یمن در سال‌های گذشته هستیم، یمن زمانی یکی از کشورهای قوی در حوزه دفاعی بود و موشک‌های زیادی داشته، ولی به علت اختلافات و جنگ های داخلی و همچنین حملات ائتلاف سعودی؛ آنها کمی ضعیف شده بودند که بعد از گذشت چند سال فعال شدند، از پهپاد استفاده می‌کنند و توانستند پهپاد را درست کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: الان در دانشگاه‌ها و مدارس پهپاد درست می کنند، این کار را انجام می دهد و پهپاد موضوع  پیش و پا افتاده ای برای آن ها است.

پورمختار تاکید کرد: اینکه بگویند جمهوری اسلامی در موضوع آرامکو نقش داشته، از همان دروغ های بزرگ آمریکایی هاست و این اولین باری نیست که یمنی ها با پهپادها حمله می کنند، عربستان را بارها زده اند و موشک‌های بالستیک را فرستادند و از این جهت اینکه ایران را متهم کنند؛ برگرفته از آن ضدیت و دشمنی است که با ایران دارند و ذات شیطانی آمریکایی ها را نشان می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به فرافکنی پمپئو و اینک فاجعه یمن با این دروغ گویی ها فراموش نمی‌شود، مطرح کرد: اینها به جای اینکه اصل مطلب و مسئله را حل کند به حواشی می پردازند، باید دست تجاوزگرشان را از یمن بردارند، مردم مسلمان یمن را بحال خود بگذارند و یمن را به خود مردم یمن بسپارند تا مردم تصمیم‌گیرنده باشند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های مجلس تصریح کرد: هر کشوری حق پاسخگویی و دفاع از خودش را دارد، یمنی ها به افراد غیرنظامی و مناطق مسکونی حمله نکرده اند؛ از این جهت رفتار آمریکایی‌ها نیاز به بصیرت و شناخت زیادی ندارد واضح و روشن است و با اندکی تامل دروغ پردازی آنها آشکار می شود، جمهوری اسلامی هم در این قضیه پاسخ داده و قویاً تکذیب کرده ولی در عین حال آماده دفاع از خود است.