روند شکست سعودی‌ها در جنگ با یمن کلید خورده است

 محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اشاره به حمله پهپادی یمن به پالایشگاه عربستان است، گفت: آنچه که در صحنه میدانی مشخص است اینکه بعد از گذشت چهار سال از جنگ یمن که عربستانی‌ها ادعای می‌کردند ظرف مدت سه ماه این کشور را تصرف می‌کنند، عربستان در باتلاقی فرو رفته که امکان بازگشت و ادامه مسیر را ندارد بنابراین پیش‌بینی ادامه جنگ یمن تحقق پیدا کرده است.

متهم کردن ایران در حمله به آرامکو نشان از استیصال آمریکا و عربستان

اخبار سیاسی- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عربستان سال‌ها یمن را بمباران کرد اما امروز هیچ چیزی جز ناامنی در حوزه‌های مختلف عاید آنها نشده است، با توجه به حمله پهپادی یمن به تاسیسات آرامکو هم معاملات منطقه به لحاظ سیاسی و نظامی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: اظهارنظر آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها در مقصر دانستن جمهوری اسلامی ایران نشان از استیصال آنها است، آنها نمی‌خواهند به جایگاه و عظمت یمن در مواجهه با آنها که فاجعه نظامی محسوب می‌شود، اشاره کنند لذا برای پوشش دادن اذهان عمومی جهان، منطقه و مردم عربستان ایران را مقصر این حادثه اعلام کردند تا جایگاه یمن را تضعیف کنند.

حمله به آرامکو روند شکست سعودی‌ها در جنگ با یمن را کلید زد

پورابراهیمی ادامه داد: بررسی‌های میدانی و گزارش‌های تخصصی حاکی از این است که این حمله پهپادی توسط ارتش یمن و به کمک کمیته‌های مردمی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، صورت گرفته است. البته یمن پیش از این هم حمله پهپادی به عربستان داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اقدام نشان از توانمندی یمن و دستیابی نیروهای مسلح و مردم یمن به توان بالای نظامی در مقابل قدرت نظامی عربستان در ادامه جنگ است، همچنین این اقدام آغازگر روند شکست سعودی‌ها در جنگ با یمن را کلید زده است لذا عربستان کانون توجه خود را به سمت جمهوری اسلامی سوق داده تا از افتضاح سیاسی و نظامی عبور کند.

ائتلاف دریایی آمریکا قوت قلبی برای سعودی‌ها است

وی معتقد است: یمن هزینه سنگینی به سعودی‌ها وارد کرد، هزینه‌ای که منجر به تغییر معادلات سیاسی و نظامی عربستان شد، پیوستن عربستان به ائتلاف دریایی تحت پرچم آمریکا هم شعاری است برای دادن قوت قلب به سعودی‌ها است. به نظر می‌رسد این اقدام فضای عربستان را در رویکرد جدید نمی‌تواند احیا کند زیرا سعودی‌ها دچار تنش داخلی در ارتباط با جنگ داخلی یمن شده‌اند.

پورابراهیمی یادآور شد: این اتفاق منجر به گسستگی‌های بیشتر در هیات حاکمه عربستان خواهد شد، آمریکایی‌ها از موقعیت به نفع خود سوء استفاده کردند و با گرفتن پول بیشتر از عربستان هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. مقامات آمریکایی هم در حال حاضر اعلام کردند که اگر عربستان تضمین صد در صدی برای تامین امنیت می‌خواهد باید هزینه بیشتر به ما دهد، این موضوع نشان از ضعف و خفت حاکمان سعودی دارد که به اسم اسلام حکمرانی می‌کنند.

دروغ‌های حداکثری تاثیری در روند تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای ایران ندارد

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه تصمیم‌گیری‌های خود این افراد و گروه‌ها را نخواهد دید، فریبکاری و دروغ‌های آنها هم هیچ تاثیری در روند تصمیم‌گیری ما ندارد. مردم یمن مسیر خود را پیدا کردند و با ادامه آن پیروز جنگی خواهند بود که عربستان قطعا شکست خواهد خورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای هم پیمان عربستان نیز از این حوزه خارج شدند، کویت اعلام کرده که دیگر همکاری خود را با ائتلاف عربی ادامه نخواهد داد، کشورهایی چون قطر و عمان بارها اعلام موضع بی‌طرفی کردند. تنها امارات اعلام همکاری کرده که آن هم حوزه قلمرویی عربستان است. جمهوری اسلامی ایران در این میان با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد زیرا تا شکست آمریکا در منطقه چیزی باقی نمانده است.