هشدار رئیس کمیته عالی انقلابی یمن به متجاوزان درباره تشدید تنش‌ها

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، در جمع میلیونی مردم این کشور که با عنوان «راهپیمایی آزادی و استقلال» به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن، در صنعا گرد آمده بودند، به کشور‌های متجاوز به یمن هشدار داد صنعا در برابر تشدید تنش‌ها ساکت نخواهد نشست.

اخبار بین الملل- محمد علی الحوثی تاکید کرد انقلاب ۲۱ سپتامبر آغاز راه به سمت انقلاب‌های اصلاحی، فرهنگی، فکری و اجتماعی بود.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن افزود: مردم ما تسلیم شدن در برابر قدرت‌های مستکبر و قلدر را رد می‌کند. ما برای رسیدن به حق و عدالت انقلاب کردیم و همچنان انقلابی باقی می‌مانیم. عامل پیروزی‌ها در انقلاب همواره مردم بوده اند و همگان بدانند که مردم انقلابی یمن هرگز تسلیم نخواهند شد و ذلت نخواهند پذیرفت.

محمد علی الحوثی همچنین به کشور‌های متجاوز درباره پیامد‌های مخالفت با طرح «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، هشدار داد.

او افزود: «رهبر انقلاب یمن (سید عبدالملک بدرالدین) به کشور‌های متجاوز هشدار داد و این کشور‌ها بدانند که تشدید تنش را با تشدید تنش پاسخ خواهیم داد».

ساعاتی پیش مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از طرح جدیدی برای صلح وآتش بس در یمن خبر داد و از تمام طرف های درگیر جنگ خواست تا به طور جدی به میز مذاکره برگردند تا صلح فراگیر در کشور برقرار شود.