ورود مجلس به دریافت گندم ناخالص از سوی سیلو‌های دولتی

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع تحویل 700 هزار تن ضایعات شن و ماسه به سیلو‌ها دولتی خبر داد و‌‌ گفت: تا کنون گزارش رسمی در این باره به کمیسیون واصل نشده است اما در اولین جلسه هفته جاری این موضوع را پیگیری و در صورت نیاز از مسئولان ذیربط نیز دعوت به عمل می‌آید.

اخبار سیاسی-​ وی افزود: متأسفانه معیار و شاخص مشخصی برای بررسی کیفیت گندم تحویلی از دلالان و واسطه‌ها وجود ندارد که همین امر سبب شده که شاهد تحویل گندم ناخالص به سیلو‌ها باشیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با با بیان اینکه متأسفانه مسئولان خرید تضمینی گندم دقت چندانی در کیفیت گندم‌های دریافتی را ندارند، ادامه داد: این امکان وجود دارد که واسطه‌ها و دلالان برای کسب منفعت بیشتر اقدام به مخلوط کردن شن و ماسه و ضایعات با گندم‌ها کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: درآمد ناشی از فروش گندم ناخالص به جیب کشاورزان نمی‌رود و مستقیما به جیب دلالان و واسطه‌ها ها می‌رود.

نماینده مردم شازند در مجلس با تأکید بر اینکه برای حل این مشکل باید معیار عیارسنجی کیفیت گندم تغییر کند و گندم متناسب با کیفیتش قیمت گذاری شود، گفت: از طرف دیگر باید نظارت تقویت شود تا سیلو‌ها گندم ناخالص دریافت نکنند.