مردم در موضوع اربعین، محور اصلی هستند

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جلسه اصلی ستاد اربعین تمام دستگاه‌ها عملکرد خود را ارائه کردند و بر اساس همین آمار ۱۴ کمیته در ستاد اربعین حسینی نقش آفرین هستند.

اخبار سیاسی- وزیر کشور گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‎بینی می‌شود امسال برای حضور در راهپیمایی اربعین بیش از ۳ میلیون زائر شرکت کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سال ۹۶ بیشترین آمار حضور زائران در راهپیمایی اربعین را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال ۹۶ دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین شرکت کرده‌ بودند.

وزیر کشور گفت: براساس اعلام دستگاه‌های مرتبط در این جلسه آمادگی تهیه و توزیع ۱۶۴ میلیون وعده غذایی و برپایی ۲۶۰۰ موکب را داریم، یادآوری می‌کنم سال قبل ۶۴ میلیون وعده غذایی و ۲۰۸۰ موکب برپا شد و همان‌طور که می‌بینید خدمات برای این مراسم افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش زمان خدمات دهی به زائران اربعین گفت: امسال بازه زمانی بیشتری را به زائرانی که قصد شرکت در این مراسم دارند، ارائه می‌دهیم. بحث حمل و نقل یکی از اولویت‌های ستاد اربعین بوده است. مشکلی در تأمین و تردد وسایل نقلیه مثل قطار، هواپیما و غیره نداریم و با ۱۲ هزار اتوبوس و کامیون آماده‌تر از سال قبل هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به خدمات اربعین در حوزه امنیت بیان کرد: منظور از خدمات در حوزه امنیت هم در داخل عراق و هم در داخل ایران است. به همین منظور تمام تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم و به استانداران مرزی گفته‌ایم با استانداران عراق دیدار داشته باشند و تصمیمات لازم در حوزه تأمین امنیت زائران را بگیرند.

او با بیان اینکه در موضوع اربعین، محور اصلی مردم هستند، تصریح کرد: هر کمکی که دولت بخواهد در این مراسم انجام دهد مربوط به مباحث عمومی و زیرساختی است. مردم باید در بحث اربعین فعال باشند و اربعین را مردمی برگزار کنیم.

وزیر کشور گفت: سه میلیون نفر را طی ۲۰ روز از اقصی نقاط کشور جابه‌جا کردن و به بیرون از کشور بردن، کار سختی است و هماهنگی‌ لازم بین تمام دستگاه‌ها را طلب می‌کند.