دولت مصمم است برای جبران کسری بودجه به سمت منابع بانک مرکزی نرود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص شرایط اقتصاد کلان کشور از سوی دبیرخانه شورا، گفت: با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، به فضل الهی آثار منفی ناشی از فشارها تا حد زیادی کنترل شده و وضعیت اقتصاد به ثبات نسبی رسیده است.

اخبار سیاسی- معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این که دولت مصمم است برای جبران کسری بودجه به سمت منابع بانک مرکزی نرود، خاطر نشان کرد: با وجود کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت،‌ با کنترل شرایط و برنامه ریزی بهتر قادر خواهیم بود از تنگناها عبور کنیم.

اسحاق جهانگیری با اشاره به ارائه گزارش دبیرخانه در خصوص بخشنامه بودجه سال 99 کل کشور، از دستگاه های اجرایی خواست همکاری و همراهی لازم را با سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی اصلی تدوین بودجه انجام دهند تا بتوانیم بودجه سال 99 کل کشور را مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و براساس طرح اصلاحات ساختاری بودجه تدوین کرده و در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، موضوع تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 99 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه نماینده دبیرخانه شورای اقتصاد گزارشی از بخشنامه بودجه سال 99 کل کشور ارائه کرد و به تشریح نقشه کلان طرح اصلاح ساختاری بودجه و رویکردهای اجرایی بودجه سال 99 کل کشور پرداخت.

در این نشست بودجه سال 99 کل کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای جلسه نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص آن مطرح کرده و مقرر شد دستگاه های اجرایی نظرات و رویکردهای خود را در خصوص بخش های مختلف بودجه به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه دهند.