مطهری: نمی‌شود ما به‌دستور نخست‌وزیر انگلیس عمل کنیم

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران قبلا وارد مذاکره شده بود.

اخبار سیاسی- وی افزود: بحران کنونی را از همان جایی که خراب شده باید درست کنیم، یعنی این داستان و این تنش از آنجایی شروع شد که آقای ترامپ از برجام خارج شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اصلاح چنین وضعی ترامپ باید به برجام برگردد و ایران هم اعلام کرده است که ترامپ باید به برجام برگردد و تحریم‌ها را لغو کند، در این صورت آمریکا هم می‌تواند در کنار کشورهای اروپایی با ایران مذاکره کند.

مطهری همچنین خاطرنشان کرد: راه حل، این است که آمریکا روش خود را اصلاح کند، نه اینکه ایران که هیچ نقض پیمانی نکرده و به تعهدات خود پایبند بوده بیاید و باز تعهدات جدیدی را بپذیرد؛ این معنی ندارد.

وی ادامه داد: ما باید روی همان موضع خودمان پافشاری کنیم که موضع بازگشت آمریکا به برجام است و این حرف، منطقی بوده و برای دنیا هم قابل قبول است.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال نمی‌شود که ما به دستور نخست وزیر انگلیس عمل کنیم، آنها باید اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اند را اصلاح کنند.

مطهری در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش رو بودن دیدار روحانی با نخست‌وزیر انگلیس و اظهاراتی که علیه ایران از سوی جانسون صورت گرفت، توصیه‌ای که به رئیس جمهور کشورمان دارید چیست، گفت: این دیدارها که مفید و خوب است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به هر حال نخست‌وزیر انگلیس مواضعی داشته که علیه جمهوری اسلامی بوده است، شما این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: به نظر من اولا رئیس جمهورمان باید نسبت به بیانیه سه کشور اروپایی اعتراض کند؛ چراکه این بیانیه ایران را به حمله به آرامکو در عربستان متهم کرده‌اند در حالی که هیچ سندی ارائه نکرده‌اند و به نظر می‌رسد این بیانیه یک بیانیه سیاسی است.

عضو فراکسیون امید مجلس در این باره اظهار داشت: به نظر می‌رسد در آستانه نشست نیویورک، اینها می‌خواستند موضع ایران را تضعیف و مواضع خود را تقویت کنند که در درجه اول رئیس جمهور کشورمان در اعتراض به این بیانیه باید موضع نشان دهد.

مطهری خاطرنشان کرد: در درجه دوم هم رئیس جمهور کشورمان باید به اینها گوشزد کند که شما به جای اینکه ایران را مجبور به تعهدات جدید کنید، به آقای ترامپ نشان دهید که از این نقض پیمانی که کرده برگردد تا آن موقع ایران هم بتواند همراهی داشته باشد.