سرلشکر باقری: ۶ میلیون رزمنده مشمول دریافت «کارت ایثار» هستند

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رونمایی از کارت ایثار رزمندگان طی سخنانی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس که یادآور جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و‌ پایمردی و‌ ایستادگی ملت ایران در برابر بیگانه است را گرامی می‌داریم و امیدواریم که آثار و برکات دفاع مقدس همچنان در پیشبرد امور کشور و‌ دستیابی به آرمان‌ها و اهداف و منافع ملی ما راهگشا باشد.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه طی مراسم امروز در راستای اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی خدمات‌رسانی به رزمندگان، « کارت ایثار » رونمایی شد، افزود: با این کارت هویت همه رزمندگانی که توفیق داشتند بیش از 45 روز در دفاع مقدس حضور داشته باشند مشخص می‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: برابر آمارهای دقیقی که به دست آمده، حدود 6 میلیون رزمنده از ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و جهاد سازندگی آن دوران و آحاد ملت، مشمول دریافت این کارت هستند‌.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اهدای این کارت به رزمندگان دفاع مقدس، به مرور زمان انجام می‌شود و حدود 3 سال زمان می‌برد، گفت: با این کارت هویت همه رزمندگان دفاع مقدس شناسایی می‌شود و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم با این رزمندگان در سامانه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدماتی که برابر قانون پیش بینی شده و به مرور در وسع کشور و دولت قرار می‌گیرد برای رزمندگان سازماندهی خواهد شد، گفت: سازماندهی و مرکزیت کارت ایثار رزمندگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.