تذکرات کتبی نمایندگان به وزرا

محمدعلی وکیلی در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه) تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

اخبار سیاسی- حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر جهاد کشاورزی : در شرایطی که ذرت وارداتی برای مصرف نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود، استفاده از آن با استفاده از ارز دولتی در صنایع تولید پفک چیست؟ به رئیس جمهور: تسریع در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم. به وزیر کشور:‌ لزوم اتخاذ تدبیر برای جبران کسری بودجه سال گذشته شهرداری‌ها از بودحه سنواتی.

سید حمیده زرآبادی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: تسریع در رفع مشکل ارتباطی و اینترنتی روستاهای حوزه انتخابیه. به وزیر کشور و نیرو: تسریع در جابه‌جایی تیرهای برق برای اجرای طرح‌های هادی روستاهای حوزه انتخابیه. به وزیر کشور: تسریع در اجرای طرح هادی. تکمیل و بهسازی معابر روستاهای حوزه انتخابیه.

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر صمت: تسریع در تحویل خودروهای ساندرو ثبت‌نامی از سوی شرکت سایپا بعد از گذشت یک سال از موعد تحویل. به رئیس جمهور، جهاد کشاورزی و دادگستری: لزوم برخورد جدی با سلطان واردات جو در کشور وجلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان. به رئیس جمهور: لزوم بهره‌مندی جانبازان بالای ۷۰ درصد از امتیازات ویژه خانواده‌های شهدا.

منصور مرادی به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها، آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی، سرباز معلم و معلمان پیش‌دبستانی‌ها؟ به وزیر نیرو: علت بی‌توجهی به مشکلات کشاورزان و باغداران حاشیه سرداریان به خصوص روستای روار به دلیل کارشناسی اشتباه؟ به وزیر بهداشت و درمان: علت عدم پاسخگویی به نامه‌های نمایندگان و دستور رئیس مجلس برای منع واردات محصولات پزشکی قابل تولید در داخل کشور؟

سید مصطفی ذوالقدر به وزیر راه وشهرسازی: اقدام لازم جهت تعمیر اسکله صیادی و جاده دسترسی به دریا در شهرستان جاسک.

محسن بیگلری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:‌ علت عدم اجرای تعهدات کتبی و شفاهی در خصوص آنتن‌دهی و اینترنت چیست؟ به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت پول گندم خریداری شده از کشاورزان استان کردستان. به وزیر علوم: علت عدم اجرای تعهدات کتبی و شفاهی در مورد دانشکده علوم و فنون سقز؟

احمد حمزه به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت خسارت ناشی از گسترش آفت خشکیدگی و آفت خرما به خرماکاران کرمان و مقابله با آفت سوسک. نظارت بر توزیع و کنترل قیمت بذر مورد نیاز کشاورزان و اتخاذ تمهیدات لازم جهت صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان.

احمد بیگدلی به وزیر کشور: علت حذف کلمه مقدس شهید از تابلو خیابان‌ها و کوچه؟ به وزیر نیرو: علت عدم توجه به قانون توزیع عادلانه آب و عدم رعایت عدالت در این زمینه و برخورد غیرمنصفانه با کشاورزانی که چاه‌های دستی دارند؟ به وزیر جهاد کشاورزی و صمت: افزایش قیمت سبوس گندم موجب نارضایتی تولیدکنندگان و کشاورزان شده است.

محمدرضا منصوری، محمد حسینی، علی ابراهیمی، علیرضا سلیمی و چند نفر دیگر از نمایندگان به وزیر نیرو: پیگیری در خصوص کمبود آب شرب در شهرستان مأمونیه.

سید فاطمه ذوالقدر به همراه چند تن دیگر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت تخصیص بودجه نهاد کتابخانه‌ها.

محمدرضا صباغیان به رئیس جمهور: علت عدم رسیدگی به تعیین تکلیف حساب‌های تغییر یافته ۲۸۵۰۷ نفر از مشتریان موسسه کاسپین بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی؟ به وزیر راه وشهرسازی: عدم رسیدگی به بی‌نظمی‌ها و تاخیرات گسترده خط راه‌آهن تهران – پرند.

علیرضا محجوب و نادر قاضی‌‍پور به وزیر راه‌ و شهرسازی: تسریع در احداث ساختمان اداره کل راه‌آهن آذربایجان غربی. به رئیس جمهور: تعیین تکلیف بیمارستان جمعیت حلال احمر در کشور عمان. به رئیس جمهور: لزوم اجرای مصوبات هیئت وزیران در خصوص صادرات و واردات توسط گمرک. به وزیر جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی: تسریع در احداث گلخانه‌ها در شهرستان ارومیه. تسریع در احداث تونل‌های جاده ارومیه به تبریز در جزیره اسلامی.

بیت الله عبداللهی به وزیر اطلاعات: چرا علی رغم وجود حراست و حفاظت اطلاعات در اکثر دستگاه‌های دولتی شاهد فساد و اتلاس در این بخش‌ها هستیم؟

جبار کوچکی‌نژاد به وزیر ورزش و جوانان: عدم مداخله در انتخابات هیئت‌های ورزشی. به وزیر صمت: علت عدم توجه جدی به صنایع گیلان چیست؟

حشمت الله فلاحت پیشه به همراه چند تن از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم روشنگری در خصوص گران‌فروشی کالاهای اساسی وارداتی توسط افرادی که رانت از ۴۲۰۰ تومانی برخوردار شده بودند.

علی وقف‌چی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم جبران خسارت ناشی از کاهش بیش از حد قیمت محصولات سیر، گوجه فرنگی و هندوانه استان‌های زنجان و طارم. به وزیر صمت: نابود شدن منابع آب و خاک به دلیل بی‌کفایتی وزارت‌خانه وشخم‌زدن مزارع سیر و گوجه‌فرنگی.

سید جواد حسینی‌کیا به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان. به رئیس جمهور: چرا دولت نسبت به پرداخت مطالبات کوتاهی و بی‌توجهی می‌کند؟