عادل الجبیر بار دیگر ایران را متهم کرد

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن ایران به حمله به آرامکو مدعی شد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سلاحی که در حمله به آرامکو استفاده شده ایرانی است.

اخبار سیاسی- او افزود: در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین المللی با آمریکا هم نظر هستیم. به همکاری با متحدان ادامه می‌دهیم تا به گزینه‌های مناسبی در تعامل با ایران برسیم.

عادل ا‌لجبیر گفت: می‌خواهیم که حتی الامکان جنگی رخ ندهد، اما دست بسته نخواهیم نشست. از نزدیک با آمریکا در مورد پرونده ایران همکاری داریم.

او در سخنانی مداخله‌جویانه افزود: ایرانی‌ها برای مذاکره جدی نیستند؛ می خواهند تحریم ها لغو شود تا وقت کشی کنند.

این در حالیست که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است. به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. ریاض و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

این مقام سعودی همچنین مدعی شد: عربستان در بمباران‌های خود در یمن دقیق بوده است، اما رسانه‌ها هر اتفاقی که می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند! خوش بین هستیم که به زودی راه حلی برای یمن پیدا شود.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما جمال خاشقچی را نکشتیم، بلکه او توسط مزدوران و بدون اتخاذ تصمیمی رسمی برای آن کشته شد.