برنامه‌های مهم امروز رئیس جمهور در سازمان ملل

 رئیس جمهوری اسلامی ایران که جهت حضور در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، شامگاه امروز در مجمع عمومی این سازمان طی سخنانی به تشریح و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازد.

اخبار سیاسی- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جریان سومین روز حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک، علاوه بر سخنرانی در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با تعدادی از سران کشورهای مختلف دیدار و گفت و گو می‌کند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، روحانی امروز با روسای جمهور ایرلند و عراق و همچنین نخست وزیر مالزی دیدار می‌کند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از دیگر افرادی است که قرار است با روحانی دیدار و گفت‌وگو کند.

مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی ABC NEWS و نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا از دیگر برنامه‌های روز چهارشنبه رئیس جمهوری در نیویورک است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، شامگاه دوشنبه وارد نیویورک شد.

رئیس جمهوری در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبین مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان، طرح صلح منطقه‌ای با عنوان طرح «امید» را ارائه می‌کند.

طی دو روز گذشته، روحانی دیدارهایی با صدراعظم آلمان، نخست وزیران کشورهای انگلستان، ژاپن، پاکستان، اسپانیا و سوئد و روسای جمهور فرانسه و سوئیس داشته است.