روحانی در نیویورک از عزت و منافع ایران دفاع کند

سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 3 مهر 98) مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه 3 کشور اروپایی در رابطه با آرامکو چهره واقعی آنها را نشان داد. انتظار است ریاست جمهور در نیویورک از کیان و استقلال عزت منافع ایران اسلامی در برابر غربی‌ها دفاع کند. 

اخبار سیاسی- وی خطاب به حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آیا می‌دانید فرهنگیان عزیز شاغل و بازنشسته چه دغدغه‌هایی دارند؟ آیا می‌دانید هنوز نظام رتبه‌بندی اجرا نشده؟ آیا می‌دانید نیروهای خرید خدمات شما چه مشکلاتی دارند؟ شما با کدام نیروی صف قرار است 14.5 میلیون دانش آموز را به سرمنزل مقصود برسانید؟ 

باستانی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آقای حجتی! قیمت تمام شده هر کیلو زعفران برای کشاورزان 10 میلیون تومان است و هر قیمتی زیر آن به ضرر کشاورزان است و باید دست دلالان زعفران را از جیب کشاورزان خارج کنید.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: آقای روحانی! شما قسم خوردید از حقوق حقه ایران با توان حداکثری در قانون اساسی دفاع کنید. آیا می‌دانید وضعیت کارگران مخصوصاً شرکت هپکو چیست؟

باستانی گفت: در صورت لحاظ کردن ارزش افزوده منابع کشور حدود 300 میلیون تومان ماهیانه به هر نفر ایرانی می‌توان پرداخت کرد؟ آیا وضع بازنشستگان در این سن مورد قبول است؟

وی در ادامه از وزیر صنعت، نیرو و وزیر راه، وزارت بهداشت برای کمک به حوزه انتخابیه خود تشکر کرد و از آنها درخواست کرد که کمک‌های خود را به حوزه انتخابیه وی ادامه دهند. 

باستانی در ادامه نطق میان دستور خود خطاب به  ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حجت الاسلام شهیدی! شما را جدتان قسم می‌دهم که در کدام کشور سراغ دارید که با بازماندگان جنگ 8 ساله مردم خود چنین کنند؟ لطفاً بیشتر توجه کنید.

نماینده مردم تربت حیدریه اضافه کرد: آمار و ارقام تولید نشان می‌دهد که با این ساختار مجلس بیش از 50 درصد از قوانین کارایی لازم را ندارند. از بزرگان نظام تقاضا دارم این معضل بزرگ کشوری را هرچه زودتر حل کنند. 

وی در پایان با اشاره به طرح دو فوریتی شفافیت آراء نمایندگان در مجلس که روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: طرح دو فوریتی شفافیت آراء که دیروز در مجلس تهیه و نسبت به جمع‌آوری امضا اقدام شد یک طرح جامع در بحث قانون‌گذاری است از همه افراد می‌خواهم در این طرح شرکت کند تا کسانی که قصد تازیانه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارند شناسایی شوند.