رئیس‌جمهور عراق: برای گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنیم

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت بقایای تروریست‌ها تلاش می‌کنند با سوء استفاده از نواقص امنیتی، خود را سازماندهی کنند و عملیات تروریستی را از سر بگیرند.

اخبار سیاسی- برهم صالح افزود: حمایت از یمنی‌ها برای دستیابی به راهکار فراگیر سیاسی با توجه به چالش‌های منطقه‌ای ضروری است. ما موضع پایداری درباره لزوم اولویت دادن به گفت‌وگو به جای تنش آفرینی داریم که این اقدام به نفع منافع ملت هاست. ثبات عراق منفعت مشترک همه کشور‌های منطقه است. نقاط مشترکی وجود دارد که همه در منطقه می‌توانند درباره آن توافق کنند.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه مشروط به روابط خوب عراق با همسایگانش چه کشور‌های عربی یا ایران و ترکیه است. ما خواهان جنگ جدید نیستیم و عراق پایگاهی برای تعرض به هیچ یک از کشور‌های همسایه نخواهد بود. عراق باید پلی برای تماس بین همه برادرانش باشد. برای گسترش روابط با ایران و ترکیه و کشور‌های خلیج فارس در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت: تاریخ، موفقیت عراقی‌ها در ناکام گذاشتن طرح تکفیری داعش و نیز حفاظت از جهان در برابر شر داعش را ثبت خواهد کرد. ثباتی که در عراق برقرار شد، دستاورد مهمی است که باید حفظ شود و نباید در حمایت از آن تعلل کرد. همچنان با چالش‌هایی روبرو هستیم که مقابله با آن‌ها مستلزم کمک منطقه‌ای و بین المللی است.