گلایه سفیر ایران از محدودیت‌های ایجاد شده در تردد برخی از اتباع ایرانی به گرجستان

سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در ملاقات با «ولادیمیر کنستانتینی» سخنگوی وزارت خارجه گرجستان ، ضمن برشمردن اهمیت نقش دیپلماسی رسانه‌ای در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی دولت‌ها و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی، از وی جهت سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.
اخبار سیاسی- سفیر کشورمان با اشاره به روابط دوستانه تاریخی دو ملت و دو کشور، بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب جهت تبادل هیأت‌های رسانه‌ای به منظور آشنایی بیشتر مردم دو کشور با ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، گردشگری، علمی و اقتصادی طرفین تاکید کرد.
قوام شهیدی به برخی حوادث و شرایط ایجاد شده در تردد اتباع ایرانی به گرجستان در سال گذشته اشاره کرد و ضمن گلایه‌مندی از اینگونه رفتارها، آن را شایسته روابط تاریخی و دوستانه دو ملت و دو کشور ندانست و بر بازتاب منفی انعکاس این اخبار بر افکار عمومی مردم ایران تأکید کرد و خواستار رفع و اصلاح عوامل موثر در این جریان به عنوان یکی از عوامل توسعه روابط بین دو ملت شد.
ولادیمیر کنستانتینی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مواضع کشورمان در حمایت از تمامیت ارضی گرجستان، روابط دوستانه دو کشور و دو ملت را تاریخی و با اهمیت خواند و بر ضرورت پیگیری مشکلاتی که می‌تواند مانعی در توسعه روابط بین دو ملت باشد تأکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه گرجستان ضمن استقبال از سفر به کشورمان، انجام سفر هیأت رسانه‌ای گرجستان به ایران را گام مثبت و رو به جلو در معرفی ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و اقتصادی و واقعیت‌های موجود ایران خواند.