رییس پژوهشگاه راهبردی عراق: اتهام به ایران فرافکنی شکست در یمن است

این تحلیلگر عراقی افزود: تنش آفرینی های چندجانبه که آمریکا در منطقه ایجاد می کند برای تحمیل هژمونی خود بر منطقه و تقویت و تحرکات بیشتر بازوهای خود در منطقه برای افزایش اقدامات تجاوزکارانه و رویکرد تروریستی واشنگتن است.

اخبار سیاسی- الکندی گفت: نگاهی به تحولات  یمن، سوریه و عراق نشان می دهد پشت همه تنش آفرینی ها و بحرانی های  جاری در منطقه آمریکا قرار دارد و هدف از آن نیز تحمیل هژمونی خود بر منطقه است.

وی افزود: در عین حال ما در دورانی هستیم که شاهد شکست آمریکا در همه طرح ها و برنامه هایش هستیم. این ناکامی امروز دیگر برای همگان روشن است و شاهد آن نیز شکست نظامی در عراق و خروج از آن، شکست در سوریه و یمن و نیز  شکست اقدام تجاوز کارانه عربستان در یمن است که با حمایت و کمک آمریکا انجام شد.

رییس موسسه پژوهش های راهبردی 'الهدف' اظهار داشت: هدف از تجاوز ظالمانه به یمن که در سایه سکوت و حتی حمایت بین المللی و فشارآمریکا بر نهادهای بین المللی و سازمان ملل صورت گرفت، به زانو درآوردن ملت یمن بود اما حتی استفاده از سلاح های ممنوعه، بمب های خوشه ای و حتی یورانیوم ضعیف شده و ویرانی زیرساخت های این کشور نیز نتیجه نداد و ملت یمن توانست بر این اقدام تجاوزکارانه پیروز شود.

الکندی افزود: این که یمنی ها امروز توانسته اند موشک های پیشرفته و پهپادهای تهاجمی بسازند و بزرگترین تاسیسات نفتی جهان در عربستان را بطور دقیق هدف قرار دهند، نشانه همین شکست مفتضحانه آمریکا و همپیمانانش در منطقه است.

تحلیلگر عراقی تاکید کرد: حمله به آرامکو نشان داد که یمنی ها توان هدف قرار دادن مهمترین تاسیسات عربستان در عمق خاک این کشور را دارا هستند اما آمریکا و عربستان نمی توانند به این حقیقت تلخ اذعان کنند چرا که این به معنای اعتراف به توانمندی یمنی ها و نیز شکست سعودی ها و حامیان غربی اش در یمن است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند تا شکست مفتضحانه خود را بپوشانند.

الکندی گفت: همه اذعان دارند که پای سعودی ها در باتلاق مانده و آنها دنبال راه نجات هستند و متهم کردن ایران برای یافتن بهانه یا راه خروجی از این باتلاق است.

رییس موسسه پژوهش های راهبردی 'الهدف'  عراق، متهم کردن جمهوری اسلامی ایران و یا گروههای مقاومت اسلامی در عراق برای یافتن راه فراری از باتلاق یمن است و گرنه همگان می دانند که اگرایران یا مقاومت عراق اقدامی انجام دهد، شجاعت اعلام آن را داشته و مسوولیت آن را نیز بر عهده می گرفت.

وی حملات به آرامکو را دارای پیام مهم دیگری دانست و آن این که ملت های منطقه بیش از پیش دریافتند، با تکیه بر اراده و توانمندی های خود و ایستادن در برابر طرح های شوم آمریکایی صهیونیستی سعودی در منطقه می توانند بر ظلم و استبداد پیروز شوند و به استقلال و حاکمیت ملی برسند.