هدف آمریکا از تلاش برای آوردن ایران پای میز مذاکره پهن کردن دام است

محمد علی پورمختار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان اخیر رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: این فرمایشات بارها از سوی مقام معظم رهبری خیلی صریح و شفاف مطرح شده که هم به عنوان سیاست‌های کلی نظام و هم نقشه راه به خصوص برای قوه مجریه است.

اخبار سیاسی- وی افزود: با توجه به شناخت رفتارهای هیأت حاکمه آمریکا در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی از جمله ضدیت، دشمنی، بدعهدی، شیطنت‌ و مخصوصاً نامی که حضرت امام راحل نسبت به آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» گذاشتند نشان دهنده این است که رفتارها، فریبکاری، دروغ‌گویی‌، اطلاعات غلط و نقض عهد و پیمان از شاخصه‌های «شیطان بزرگ» است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه ملت ایران، ملتی مؤمن است که به فرموده مقام معظم رهبری «مسلمین لله» با جایگاه بالا در میان ملت‌های مسلمانی که چوب آمریکا را خورده‌، قرار دارد، تأکید کرد: شایسته نیست با این هیأت و دولت حاکمه آمریکا بر سر یک میز بنشینیم و تجربه‌ای که در برجام داشتیم را دوباره تکرار کنیم.

پورمختار تصریح کرد: مثالی است که می‌گوید آزموده را آزمودن خطاست دلالت بر همین موضوع دارد، ما چند بار باید از یک سوراخ گزیده شویم و دوباره به سمت آزمایش حرکت کنیم؟ اینکه بگویند دیروز اوباما بود و امروز ترامپ هست و با هم تفاوت دارند، درست نیست؛ اینها شکل، کار و روش‌شان شیطانی و دروغگو است.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک را چنین تلقی کنند که باب مذاکره باز خواهد شد، تصریح کرد: چیزی را که امتحان شده را دوباره امتحان نمی‌کنند؛ برجام، حاصل همین مذاکرات بود که ترامپ از آن خارج شد و به این روز افتاد، الان هم ممکن است کسانی فکر کنند که ترامپ از روی صداقت حرف مذاکره را می‌زند در حالیکه دروغگویی ترامپ، وزیر خارجه، ارکان دولت آمریکا خیلی روشن است.

پورمختار گفت: آنها ملت ایران را به تروریست بودن و حمایت از تروریست متهم کرده و بعد هم تحریم می‌کنند، آن وقت دم از مذاکره می‌زنند به همین دلیل ما نباید فریب صحبت‌های آمریکایی‌ها را بخوریم.

وی اضافه کرد: ممکن است کسانی که به دنبال منفعت خودشان هستند مشورت‌ها و اطلاعات غلط و نادرستی را منتقل کنند تا یک دیدار و یا مذاکره‌ای حتی در سطح پایین و کارشناسی که مورد نهی مقام معظم رهبری هم هست انجام شود که نباید چنین اتفاقی صورت بگیرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه هدف آمریکا از آوردن ایران پای میز مذاکره، پهن کردن یک دام است که ما مجدداً گرفتار این امر شویم، اظهارداشت: به نظر من سخنان اخیر مقام معظم رهبری، یک هشدار جدی، واقعی، روشن و شفافی است که تا شرایط ما برآورده نشود مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی اتفاق نخواهد افتاد.