رسانه نقش مهمی در تقویت روابط چین و ایران دارد

«گائو وی» روز شنبه خاطر نشان کرد ایران و چین دو کشور متمدن و کهن با ارتباطات بسیار قوی و قدیمی در جاده ابریشم باستان هستند و راه ابریشم جدید هم آنها را بیشتر به هم نزدیک کرده است.

اخبار سیاسی-​ او با اشاره به اینکه بسیاری از عناصر و آثار هنری ایران برای چین شناخته شده است اظهار امیدواری کرد رسانه های دو کشور بتوانند به توسعه این ارتباطات بیشتر کمک کنند.

مدیرعامل موسسه خبری ویدیویی «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین تصریح کرد اخبار چین باید به سمع مردم ایران برسد و برعکس مردم چین از اخبار ایران بیشتر بدانند و این وظیفه مشابهی است که رسانه های دو کشور برعهده دارد.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت متقابل دو کشور از یکدیگر گفت مردم باید بدانند راه ابریشم چه نقشی در توسعه حوزه های مختلف دارد اینکه چین و ایران چطور می توانند در این چارچوب با یکدیگر همکاری کنند.

 

مدیرعامل موسسه خبری ویدیویی «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی سایت چینی  اشاره کرد و گفت این اقدام یک حرکت بسیار مهم و شایسته است. 

وی تاکید کرد کهمطالب فراوانی از طریق این سایت می تواند مورد استفاده مردم و بخصوص قشر جوان چین قرار گیرد.

او تاکید کرد که نسل جوان چین باید بتوانند از این سایت و اخبار آن برای شناخت بیشتر ایران و ارتباطات دو کشور استفاده کنند و این یکی از بهترین کارهای صورت گرفته در سال های اخیر میان دو کشور است.

گائو گفت در چین سایت های فراوانی فعال است اما سایت ایرنا چینی یک ابتکار و امر بدیع و با ارزشی است.

وی گفت راه اندازی این سایت نشان می دهد  ایران به روابط با چین بسیار اهمیت می دهد و رسانه های خود را در امر تبادلات دو کشور فعال کرده است تا اینکه بتوانند عنصری برای توسعه این مناسبات باشند.

مدیرعامل موسسه خبری ویدیویی «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین تصریح کرد از طریق اطلاع رسانی می توان به موفقیت هایی دست یافت که هرگز با هزاران اقدام و هزینه کردن فراوان هم دست یافتنی نخواهد بود.