تکرار دروغ های آمریکایی ها در بیانیه ۳ کشور اروپایی

شهروز برزگر کلشانی بااشاره به صحبت های رئیس جمهوری در دیدار با "بوریس جانسون " نخست وزیر انگلیس گفت: اروپایی‌ها توپ را روی زمین می اندازند و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها تعهدات برجامی خود از جمله اینستکس را باید عملیاتی کنند، افزود: در موضوع برجام  یک طرف آن آمریکا بود، طرف دیگر پنج کشور هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند و خارج شدن ترامپ از برجام را بهانه نکنند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی چشم بسته دروغ های پمپئو را تکرار می کنند، تاکید کرد: اروپا باید به تعهداتش عمل کند؛ این نشان می دهد که چشم بسته مطیع ترامپ هستند و از خود اراده و اختیاری ندارند.

برزگر تاکید کرد: این دلیل نمی‌شود که چون ترامپ به تعهداتش عمل نکرده و از برجام خارج شده است، اروپای مدعی رعایت اصول و قوانین بین المللی با بهانه های مختلف از بار مسوولیتش شانه خالی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر بیانیه 3 کشور اروپایی و پیش کشیدن موضوع مذاکره درباره صنعت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ،مطرح کرد: آمریکا تنها در یک شرایط می تواند با ایران مذاکره کند و آن هم در قالب برجام است؛ آنها بهانه می آورند، اتحادیه اروپا خودش باید وارد عمل شود و به  آن تعهداتی که اتحادیه اروپا به گردن گرفته و امضا کرده است، پایبند باشد. اروپا و اتحادیه اروپا به مفاد برجام اگر پایبند باشند لاجرم ترامپ هم به برجام برخواهد گشت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، تصریح کرد:جمهوری اسلامی با وجود رفتار ضدونقیض اروپا ،گام سوم را محکم برداشته و گام چهارم هم قوی تر باید برداریم و به قبل از تعهدات برجامی خودمان برگردیم.