به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، این نماینده اصلاح طلب در نطق امروز خود با بیان اینکه نمایندگان را نمی​توان به سبب اظهاراتشان در دوره نمایندگی یا نظرات و آرای​شان تعقیب و توقیف کرد، افزود: اما شورای نگهبان به دلیل عدم التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی، اینجانب را رد صلاحیت نموده و امکان رقابتی عادلانه را ناعادلانه از من سلب کرد و آرای مردم را ضایع کرد و علی رغم درخواست کتبی بنده دلایل این کار را به اینجانب اعلام نکرد.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

*این رویکرد شورای نگهبان، استقلال مجلس و حریت نمایندگان را سلب و افرادی بله قربان گو را در مجلس می آورد. گویا نمی​دانند که بر سر شاخ نشسته و بن می​برند. قضاوت در این خصوص را به خداوند متعال و مردم واگذار می کنم.

*عجبا که در حکومت اسلامی اینگونه با آبروی اشخاص بازی و آنها را نامسلمان خوانده و اجازه دفاع از خود نمی​دهند.

*چگونه به همچو منی تهمت نامسلمانی می زنید که نوه آیت الله دستغیب و از فرزندان مجتهد بزرگی با ۸۰۰ سال سابقه فقاهت هستم و در ترک محرمات و انجام فرایض کوشیده ام و تا سطوح حوزی تححصیل و امام جماعت بوده ام؟

*چگونه به من تهمت عدم التزام به جمهوری اسلامی می زنید که برای این انقلاب و در جنگ رزمیده ام و لحظه ای در دفاع از جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده​ام. البته از جمهوری اسلامی​ای دفاع کرده​ام که در آن ظلمی نشود و حتی دانه​ای از دهن مورچه​ای گرفته نشود.

*در صورتیکه حکم شورای نگهبان درباره بنده را بپذیریم، چگونه فردی که شرایط حضور درمجلس نهم را ندارد، صلاحیت تصویب قوانین در مجلس هشتم را دارد؟ و اگر نپذیریم به کجا شکایت بریم؟

*مجلسی که سکوت پیشه کند در راس امور نیست. رضا خان، مدرس را سه دوره تحمل کرد، اما اکنون تحمل شنیدن اندک صدای منتقدی در مجلس نیست.

*همواره تلاشم بر این بوده که بر اساس سوگندم از حقوق ملت دفاع کنم و راه امام را پیش ببرم.

*از اینکه این مسئولیت خطیر از دوشم برداشته شده خدا را شاکرم و از اینکه از خدمت به مردم شیرازمحروم شده ام از همه آنها عذرمی خواهم و از کوتاهی​هایم پوزش می​طلبم.