آیت‌الله نوری‌همدانی: میدان پیشرفت برای بانوان ‌باز است

آیت‌الله نوری همدانی ظهر دیروزدر دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی مدیر جامعة الزهراء(ع) که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: قرن‌ها بانوان را از بسیاری از کارها ممنوع کرده بودند اما امروز می‌بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

اخبار سیاسی-  وی افزود: در دنیا به جایگاه بانوان توجه نمی‌شد و همچنان نیز توجهی نمی‌شود اما در نظام اسلامی سعی شد که از بانوان که قرن‌ها مورد ظلم بودند قدرشناسی شده و جایگاه آنان موردتوجه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که در گذشته بین دو مذهب سنی و شیعه اختلافاتی بوده، ولی الآن آن اختلافات رفع شده اضافه کرد: این اختلاف مربوط به دوران بنی‌امیه است و خیلی از مسائل را علیه شیعه بافتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نظام اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای بانوان را فراهم کرده است، عنوان کرد: باید قدردان نظام اسلامی باشیم و از این نعمت استفاده کنیم، بانوان باید بر مسائل موردنیاز این حوزه تمرکز و آثار خود را عرضه کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر معصومین(ع) گفت: برتری‌و مزیت‌های مکتب اهل‌بیت(ع) باید تبیین شود، همان‌گونه که برتری فقه اهل‌بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

وی با توجه به شأن و جایگاه زنان در اسلام بیان کرد: قرآن کریم زن را به‌عنوان یک انسان معرفی می‌کند و ملاک کار را کرامت و تقوا می‌داند نه جنسیت، این نشان از توجه اسلام به جایگاه و شأن بانوان دارد که می‌توانند به مقامات عالی دست پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری اینکه در گذشته همه تلاش این بود زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، ادامه داد: دین اسلام تلاش کرد زن را به‌عنوان الگو نشان دهد، به‌‌برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است وزنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه امروز میدان برای بانوان جهت ترقی و پیشرفت باز است، گفت: تشکیل حوزه خواهران و جامعة الزهرا(ع) از برکات نظام اسلامی است، زنان نقش ویژه در سازندگی جامعه دارند که مرد در این حد نمی‌تواند ایفای نقش کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ارتباط فرزندان با مادر بیش از پدر است و این نشان‌دهنده نقش مهم زن در تربیت فرزندان جامعه است و اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلماً تأثیرگذار خواهد بود.