بن سلمان: جامعه جهانی باید در برابر تهدیدات ایران با قدرت بایستد!

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه،  محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مدعی شد: «اگر اقدامات ایران را متوقف نکنیم قیمت نفت بالا خواهد رفت. راه حل سیاسی را در برابر ایران نسبت به راه حل نظامی ترجیح می‌دهم.»

اخبار سیاسی- ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت: «ایرانی‌ها خواهان گفت‌وگو و مذاکره نیستند. عربستان و آمریکا از دیدار روحانی با ترامپ استقبال کردند، اما ایرانی‌ها نپذیرفتند.»

بن سلمان گفت: «با پمپئو در این مورد که حمله به آرامکو اعلان جنگ است موافقم. حمله احمقانه به آرامکو ۵ درصد از ذخایر نفتی جهان را هدف قرار داد. جامعه جهانی باید در برابر تهدیدات ایران که اقتصاد جهانی را به خطر می‌اندازد با قدرت بایستد!»

ولیعهد عربستان مدعی شد: «اگر ایران دست از حمایت از حوثی‌ها (انصارالله) بکشد، حل سیاسی بحران یمن ساده‌تر می‌شود.»

وی درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی نیز مدعی شد: «عدالت در مورد قتل خاشقجی در حال اجراست و همه کسانی که در این قتل دست داشته اند مجازات خواهند شد!»

بن سلمان افزود: «آمریکا هیچ گاه رسما اعلام نکرد که من دستور قتل خاشقجی را صادر کرده ام. من خاشقجی را نکشتم، این قتل اقدام بسیار زشتی بود و در برابر آنچه مسئول بوده ام، متعهد هستم.»

در ساعات اولیه ۱۴ سپتامبر، حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در بقیق و خریص، موجب شد این شرکت این دو تاسیسات مهم را تعطیل کند. در نتیجه این حمله تولید روزانه نفت خام عربستان سعودی کاهش یافت (بیشتر بخوانید). هرچند شاخه نظامی جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است، اما آمریکا و عربستان سعودی انگشت اتهام را سمت ایران نشانه رفته‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.