در جلسه فردا رئیس جمهور باید پاسخ گو باشد

سرویس سیاسی افکار نیوز - زهره الهيان نماينده تهران و رئيس كميته حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: برکناری متکی از وزارت امورخارجه در سفر خارجه ، اعلام وصول عزل مصلحی وزیر اطلاعات ودر کنار آن خانه نشینی رئیس جمهور از جمله سوالاتی است که در جلسه فردا رئیس جمهور باید پاسخ گو باشد.

زهره الهیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور همچنان به قوت خودت باقی است گفت: بر اساس آیین نامه داخلی، اعلام وصول سوال نمایندگان و امضاهای ارائه شده به هیئت رئیسه طرح سوال از رئیس جمهور به طور قطع فردا صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: جلسه هیئت رئیسه امروز نمایندگان نیز به بررسی این موضوع و اینکه آیا امکان انصراف نمایندگان ازطرح سوال رئیس جمهور وجود دارد یا خیر پرداخت و نتیجه نهایی آن بدین صورت بود که طرح سوال از رئیس جمهور همچنان به قوت خود باقی مانده و فردا در مجلس برگزار خواهد شد.

الهیان با بیان اینکه مجلس و دولت باید فردا در یک فضای تعامل و گفتگو برای رفع مشکلات و ابهامات جلسه را پیش ببرند گفت: در خروجی جلسه فردا باید تمامی مصالح نظام و انقلاب مد نظر باشد.
نماینده تهران در ادامه اظهار داشت: در جلسه طرح سوال از رئیس جمهور باید دستاورد و پیروزی ملت و نظام در ۱۲ اسفند به نوعی تقویت گردد ودر قالب تعامل، گفتگو در فضای عقلانیت طرح موضوعات را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نباید طرح سوال از رئیس جمهور تبدیل به یک بازی سیاسی شود افزود: نیت این جلسه باید خدمت به مردم وپذیرش انتقادات برای رفع مشکلات و معضلات به مردم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: در صورتی که در جلسه فردا چنین مسائلی رعایت گردد هیچ بهانه به دست دشمن و رسانه های بیگانه داده نخواهد شد و ما چنین انتظاری را فردا از نمایندگان هیات دولت و به خصوص شخص رئیس جمهور داریم.

وی در خصوص سوال پرسیده شده فردا از رئیس جمهور گفت: برکناری متکی از وزارت امورخارجه در سفر خارجه، اعلام وصول عزل مصلحی وزیر اطلاعات ودر کنار آن خانه نشینی رئیس جمهور از جمله سوالاتی است که در جلسه فردا رئیس جمهور باید پاسخ گو باشد.
نماینده تهران در ادامه افزود: موضوعاتی اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد به دلیل اینکه بعد ازاعلام وصول سوال از رئیس جمهور در کشور ایجاد شده است مطرح نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مبنی بر اینکه طرح سوال ازرئیس جمهور در قالب گفتگو صورت گیرد به هیئت رئیسه ابلاغ شد گفت: هیئت رئیسه با این موضوع مخالفت کرد و طرح سوال از رئیس جمهورفردا در مجلس برگزار خواهد شد.

الهیان خاطر نشان کرد: طرح سوال از رئیس جمهور نباید هیچ بهانه ای برای رسانه بیگانه و تلقی اختلاف بین دولت و مجلس باشد و حضور مردم در ۱۲ اسفند نباید تبدیل به یک چالش در کشور شود.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: بر طبق برنامه رئیس جمهور باید ظرف یک ماه در مجلس حضور پیدا کند وانتظار می رود که فردا نیز در مجلس باشد.