با گام سوم، روح جدیدی به سایت هسته‌ای نطنز دمیده شد

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون، گزارشی از بازدید خود از سایت هسته‌ای نطنز ارائه کرد.

اخبار سیاسی- وی افزود: رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون در توضیح این گزارش گفت که با برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجام و محدودیت‌های تحقیق و توسعه روح جدیدی به سایت دمیده شده است، فعالیت‌ها از نو آغاز شده بود و متخصصین کار خود را روی ماشین‌های جدید، ایزوتوپ‌های پایدار و تکنولوژی‌های جدید گداخت شروع کرده بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح جزئیات نشست مزبور خاطرنشان کرد: خانم چنارانی نیز در ادامه جلسه گزارشی از نشست بین‌المجالس آسیایی در عراق ارائه کرد و با توجه به موضوع اربعین و حضور حجم عظیمی از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در کربلا یادآور شد که نیازمند مدیریت و حفظ امنیت جدی هستیم. در همین راستا تصمیم گرفته شد که کمیسیون بازدیدی از مرزهای سفر اربعین داشته باشد.

نقو بر همین اساس اضافه کرد: آقایان ذوالنوری، کواکبیان، فلاحت پیشه، نجفی، شوشتری، جاسمی، چنارانی، نانواکناری، حسن بیگی، نقوی حسینی، رضایی، علوی، دهقانی، و حضرت‌پور ضمن حضور در جلسه امروز در ارتباط با مسائل مطرح اظهارنظر کردند.

نقوی حسینی همچنین یادآور شد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در جلسه هفته آینده کمیسیون روز دوشنبه پانزدهم مهرماه حضور خواهند یافت و پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک، مسائل منطقه، طرح صلح هرمز، تحولات یمن صحبت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خاتمه بیان کرد: در ادامه جلسه امروز، برخی از اعضای کمیسیون نسبت به عدم حضور و تأخیر حضور تعدادی از اعضا در جلسه و عدم حد نصاب اعتراض کردند.