واکنش مثبت قطر به ابتکار صلح هرمز

 سخنگوی وزارت امورخارجه قطر با استقبال از طرح رئیس‌جمهور کشورمان موسوم به ابتکار صلح هرمز گفت که این، نشان دهنده تمایل طرف ایرانی برای تعامل معنادار است.

اخبار سیاسی- لؤلؤه الخاطر سخنگوی وزارت امورخارجه قطر در بخشی از گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری المانیتور در پاسخ به سوالی درباره ابتکار صلح هرمز که از سوی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، خاطر نشان کرد که این طرح را مطالعه کرده اما هنوز برای صحبت درباره یک ابتکار جامع در مرحله ابتدایی قرار داریم.

وی گفت: درباره ابتکار صلح باید بگویم که ما نیز همانند شما آن را مطالعه کرده‌ایم. هنوز برای صحبت کردن درباره یک ابتکار جامع در مرحله ابتدایی قرار داریم اما برداشت ما از این طرح این است که طرف (ایرانی) مایل به مشارکت در یک گفت‌وگوی معنادار و سودمند است.

الخاطر افزود: خوب است که در اینجا درباره آمریکا نیز صحبت کنیم، چراکه این کشور علی‌رغم تمام اتفاقاتی که افتاده است، به تعامل رغبت دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه قطر همچنین تصریح کرد: نه تنها برای قطر، بلکه برای سایر کشورها در منطقه که خواهان درگیری نظامی نیستند باید بگویم که ما همچنان برای تسهیل هر روندی (برای مذاکره) آماده هستیم، به شرط آنکه طرف‌ها مایل به مشارکت در چنین روندی با هدف کاهش تنش در منطقه باشند.