روند گام به گام کاهش تعهدات برجامی را ادامه می دهیم

علی ابراهیمی با اشاره به بدعهدی اروپایی ها در پایبندی به تعهدات خود در برجام ، گفت: تاکید بنده بر سماجت و پایداری در اجرای برجام بوده و تصورم این بود که به اروپایی ها باید فرصت بدهیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به هیچ کدام از تعهدات از قبیل راه اندازی SPV و اینستکس در معاده بین‌المللی برجام عمل نکردند؛ آمریکا احساس کرد که توافق نفعی برای کشور ما دارد و و برای این سند تلاش زیادی شده است و ایران هم حقانیت زیادی دارد؛ بنابراین با تحریم های یک جانبه با این موضوع برخورد کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس بابیان اینکه ماهیت حاکمیتی آمریکا هرگز حق نیست، افزود: اروپا در ابتدا به تحریم های ظالمانه و یکجانبه واکنش نشان داد و ما به آن را به فال نیک گرفتیم؛ اما  آنچه که مسلم است آنها در موضوع اقتصادی و وابستگی های دیگر با آمریکا، توان پایداری و مقابله ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بیانیه ضدایرانی اروپایی ها، تاکید کرد: آلمان، فرانسه و انگلستان اراده ای که مستقل عمل کنند را ندارند و تحت فشار آمریکا رفتارشان تغییر می کند، آنها با ارائه بیانیه اخیر نشان دادند که در واقع دنباله رو آمریکا هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: وقتی فشارها از سمت آمریکا سنگین می شود، اروپایی ها دیگر مقاومتی نمی کنند و مواضع آنها به آمریکا نزدیک تر می شود و علیرغم میل باطنی مجبور هستند که مخالفت کنند و مخالفت شان آشکارتر می‌شود.

ایران اهل منطق است اما از حقوق مردم کوتاه نمی آید

ابراهیمی با تاکید برکاهش گام به گام تعهدات برجامی، تصریح کرد:ما به دنیا اثبات کردیم که کشور با ظرفیتی هستیم. ایران اهل منطق و مذاکرات صحیح بوده و بر عهد و پیمان پایبند است؛ ولی در موضوع حقوق حقه مردم کوتاه نمی آییم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،مطرح کرد: اساساً مذاکره را چیز بدی نمی دانم؛ ولی آنچه که به زورگویی و مطالبه منجر می‌شود را نمی‌پذیریم. کاهش گام به گام تعهدات از تصمیمات درست و اصولی جمهوری اسلامی است و ما همین روند گام به گام را ادامه می‌دهیم.