استقبال تهران از میانجی‌گری کویت

«محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سعودی، درباره آینده روابط ایران با کشورهای منطقه ابراز خوش‌بینی کرد.

اخبار سیاسی- وی در مصاحبه با روزنامه کویتی«الرأی» گفت که «ایران علاقه‌مند به میانجی‌‌گری کویت در آینده نزدیک برای اتحاد کشورهای منطقه است».

ایرانی افزود که نقش کویت در زمینه آشتی برای همگان شناخته شده و مورد قبول همه کشورهای منطقه است چرا که سیاست‌های آن همواره در حمایت از صلح بوده است.

وی اشاره کرد که «هفته گذشته شاهد حداکثر آرامش در روابط ایران با کشورهای منطقه در تمامی زمینه‌ها و صدور مجوزهای متقابل بین این کشورها بود».

الرأی همچنین به نقل از برخی منابع کویتی مسئول درباره اظهارات اخیر مقامات سعودی و ایرانی و تأکید آن‌ها بر راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه، ابراز خوش‌بینی کرد.

بن سلمان هفته گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا گفت که راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که «وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند».

به گفته منابع مذکور «کویت از فضاهای حاکم و اظهارات هفته گذشته خرسند است و نگاه خوش‌بینانه به آن دارد و از مواضع عربستان سعودی که همواره بر ضرورت گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی تأکید دارد، حمایت می‌کند».

منابع مذکور همچنین گفتند که «کویت از هیچ تلاشی برای ایفای نقش مثبت به نفع امنیت و ثبات منطقه با همکاری و هماهنگی کامل برادران در شورای همکاری خلیج‌(فارس)، دریغ نمی‌کند.»