تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

 محمدعلی وکیلی در نشست علنی نوبت عصر دیروز (یکشنبه، 14 مهرماه) مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل قرائت کرد.

اخبار سیاسی-  تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به رئیس جمهور: تسریع در صادرات تولیدات کشاورزی. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی، پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی.

تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور، فیروزه، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک، البرز، سمیه محمودی نماینده شهرضا، دهاقان و سکینه الماسی نماینده کنگان، دیر، جم به وزیر آموزش و پرورش: چرا مدارس حمایتی را در مناطق محروم شهر و روستا اجرا می‌کنید این موضوع خلاف قانون است، وزیر با مدیرانی که خلاف قانون عمل می‌کنند، برخورد کند.

تذکر هاجر چنارانی  نماینده نیشابور، فیروزه به وزیر بهداشت: بیمارستان سوم 5 سال است به حال خود رها شده، همچنان منتظر اقدام عاجل، افتتاح و پیشرفت پروژه هستیم، همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: مدارس حمایتی و تبدیل مدارس دولتی به حمایتی و افزایش مجوز مدارس غیرانتفاعی خیانتی بزرگ به قانون اساسی است.

تذکر شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به وزیر راه و شهرسازی: حداقل وجدان کاری و تعهد اخلاقی داشته باشید، چرا دستورات شما اجرایی نمی‌شوند.

تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر، اسکو، عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان کرج به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت بازنگری در ترتیبات جانبدارانه ورزش فوتبال و لزوم بررسی بازی‌های جام حذفی.

تذکر محسن علیجانی زمانی و ابوالفضل سروش نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر جهاد کشاورزی: علت تعلل این وزارتخانه در واگذاری اراضی ملی کشاورزی خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها برای احداث و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی مطابق با ماده 96 قانون توسعه ششم.

تذکر ابوالفضل حسن بیکی نماینده دامغان به وزیر نیرو: سد شهید شاهچراغی دامغان در حال سرریز شدن است، لطفا پیگیری و دستور تخلیه بخشی از آن برای کشاورزان را صادر کنید.

تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس به وزیر راه و شهرسازی: علت تأخیر در اجرای روشنایی محور نوشهر – چالوس چیست؟

تذکر علی کرد نماینده خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین به وزیر نیرو: سد دورود بخش لادیز شهرستان میرجاوه در سیستان و بلوچستان در بارندگی‌های ابتدای سال 98 و سیلاب‌های شدید دچار خسارت شده و تاکنون جهت ترمیم و بازسازی آن اقدامی نشده است. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: چرا دفترچه اعلام پذیرش نیرو برای دستگاه‌های اجرایی که با نظر خود دستگاه‌ها اعلام شده، پذیرش بوم در بوم لحاظ نشده است.

تذکر علی اکبری نماینده شیراز به وزیر علوم و تحقیقات: نابسامانی در پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی.

تذکر پروانه مافی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر اقتصاد و دارایی: با توجه به تصمیم نادرست سازمان شورای عالی بورس پیرامون بعضی محدودیت‌های نادرست بر بازار پایه لازم است تدبیری اندیشیده شود، همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا اعضای تشکل قانونی شورای اسلامی کار شرکت هفت تپه بازداشت شده‌اند.