مظلوم‌نمایی برخی اصلا‌ح‌طلبان برای جلب آرای بیشتر

 حسین کنعانی‌مقدم فعال اصولگرا با اشاره به ایده تحریم انتخابات توسط برخی از اصلاح‌طلبان، گفت:  اگر واقعاً اصلاح‌طلبان رئیس دولت اصلاحات را به عنوان لیدر این جریان قبول دارند پس باید شاهد باشند که او در صحبت اخیر خود با دانشجویان گفته است که هیچ گونه تحریمی در انتخابات وجود ندارد و تنها راه بیان مسائل کشور انتخابات است، پس تعیین شرط برای انتخابات عملاً نوعی تحریم انتخابات است.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: باید از اصلاح‌طلبانی که ایده حضور مشروط یا تایید صلاحیت تمام نامزدهای خود را طرح می‌کنند پرسید که درصورت عدم تحقق شرط‌هایشان واکنش آنها چه خواهد بود؟ آیا در انتخابات شرکت نخواهند کرد؟ پس به نظر می‌رسد که این صحبت‌ها در اصل نوعی تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان و مسئولان برای این است که تمامی نامزدهای انتخاباتی اصلاحات بدون هیچ نظارتی تایید صلاحیت شوند. در کنار این موضوع اصلاحات از ورود به رقابت سیاسی واهمه دارند و می‌خواهند با بیان چنین شروطی مظلوم‌نمایی و آرای بیشتری را جلب کنند.

فعال اصولگرا افزود: معتقدم کسانی که برای انتخابات شرط تعیین می‌کنند نه درصدد تمکین به قانون هستند و نه روش‌های رقابت سیاسی را می‌دانند؛ زیرا رقابت سیاسی دارای نوعی منشور اخلاقی است که  همه افراد درون این رقابت باید از آن تبعیت کنند.

کنعانی‌مقدم در پایان تصریح کرد: این شیوه‌ها عمدتاً زمانی استفاده می‌شود که فرد از رای آوردن خود اطمینانی ندارد و با مظلوم‌نمایی می‌خواهد  آرای خاکستری را به سمت خود جلب کند.