نماینده مجلس:اصلاح قانون و نظارت بیشتر راه مقابله با تخلفات است

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ، با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مشاغل استارتاپی و سرویس‌های اپراتوری، گفت: برحسب اعلام رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات مقرر شد؛ وزارتخانه ارتباطات 250هزار شغل در حوزه فضای الکترونیکی ایجاد کند که لازمه آن اجازه ادامه فعالیت به اپراتورها و فعالان این عرصه است.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: پیامک‌های مزاحم قابلیت مسدود شدن برای همیشه را با شماره‌گیری یک کد دارند، به‌همین دلیل راهکار مقابله با تخلفات این حوزه تعطیلی صفر تا صد آنها نیست چراکه بسیاری از افراد جامعه به این پیام‌ها نیاز داشته و خواهان دریافت برخی از پیامک‌ها با توجه به نیازشان هستند.

به گفته نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس صرفه‌جویی در وقت، افزایش آگاهی در حوزه‌های پزشکی، روانشناسی، علمی، اخلاقی، مذهبی و حفظ محیط‌ زیست ازجمله فواید سرویس‌های اپراتوری و اپلیکیشن‌ها علاوه بر گردش پول و ایجاد اشتغال در کشور است.

پورمختار با اعتقاد به اینکه تعطیلی سرویس‌های اپراتوری به هر دلیلی مخالفت صریح با هدف ملی و برنامه بالادستی در مورد اشتغال‎زایی است، اضافه کرد: با این وجود باید از انجام تخلف جلوگیری شود و تمام کاربران از عضویت خود در سرویس‌های مختلف مطلع بوده و بدانند چه میزان هزینه می‌کنند که البته گذاشتن این مقررات کار سختی نیست.

این نماینده مجلس خواستار تجدیدنظر وزیر ارتباطات و مسئولان مربوطه در مورد تعطیلی سرویس‌های اپراتوری شد تا کارآفرینان و فعالان این حوزه متضرر نشوند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلاح قانونی، نظارت و اطلاع‌رسانی بیشتر را راه مقابله با تخلفات است نه تعطیلی ده‌ها هزار شغل در زمان تحریم‌ها و سال مقاومت اقتصادی تعطیل شوند.