حمایت همه جانبه ایران از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم

سیدجواد حسینی‌کیا ، با اشاره به حمایت های همه جانبه ملت ایران از ملت سوریه  و وضعیت این کشور بعد از جنگ، گفت: سوریه که کشوری در حال سقوط بود، با مقاومت و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حامیان مزدورش توانست حاکمیت خود را حفظ کرده و بعد از پیروزهای پیاپی جبهه مقاومت، بازسازی ها در این کشور صورت گرفت و امنیت در حال برقراری است.

تدابیر رهبری در جنگ سوریه با داعش راهگشا بود

اخبار سیاسی- ​ نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید به خاطر داشت که تدابیر رهبر معظم انقلاب برای نجات ملت و کشور سوریه از چنگال تروریست های داعش بسیار راهگشا بوده و از تجزیه این کشور جلوگیری کرد و از طرفی جبهه مقاومت توانست به غارتگری ها و تجاوزات غارتگران بین المللی پایان داده و عزت را به کشور سوریه برگرداند.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: کشور سوریه با رسیدن به آرامش و امنیت ظرفیت هایی برای پیشرفت و توسعه دارد، این کشور ظرفیت تولید و استخراج نفت، نساجی، زیتون و محصولات کشاورزی و  توسعه صنعت گردشگری را دارد که ایستادگی جبهه مقاومت توانست از هدر رفت سرمایه های این کشور جلوگیری کند.

لزوم اتخاذ تصمیمات عاقلانه از طرف ترکیه در راستای حفظ امنیت در منطقه

وی بیان کرد: مباحثی که در مورد کشیدن حائل در مرز ترکیه با سوریه مطرح می شود، به دلیل شیطنت های کشورهای فرامنطقه ای به ویژه آمریکا و انگلیس است و  رژیم صهیونیستی نیز در این بین، از تمام توان خود برای برهم زدن آرامش در منطقه استفاده می کند، لذا به مسئولان کشور ترکیه توصیه می شود که در اتخاذ تصمیمات در راستای حفظ منافع مشترک میان کشورهای منطقه قدم بردارد.

آرمان همیشگی ملت ایران؛ حمایت از مظلوم و ایستادگی  در مقابل ظالم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم سوریه خط قرمز ماست، این پیامز آرمان و اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر دفاع از مظلوم در برابر ظالم است. مردم ایران همواره از ملت های مظلوم منطقه و جهان دفاع خواهد کرده و از حمایت های خود از جبهه مقاومت در مقابل نظام استکبار جهانی دست بر نخواهد داشت.