رایزنی در مجلس برای پیگیری شفافیت مالی تبلیغات در انتخابات

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ، درباره ماهیت پول های کثیف انتخاباتی در برنامه رویداد رادیو گفت و گو اظهار داشت: در انتخابات می بینیم عده ای هزینه های سرسام آور انجام می دهند که از حقوق یک نماینده بیشتر است.

اخبار سیاسیوی با بیان اینکه نمی توان پول های آنچنانی خرج کرد، اما ادعای خدمت به مردم را داشت، تصریح کرد: اگر کسی از جایی حمایت سیاسی شود، مردم را فریب داده و قطعا نماینده مردم محسوب نخواهد شد.

سلیمی با ابراز تاسف از هزینه های سرسام آور و سفره های شام و نهار انتخاباتی اظهار کرد: در برخی انتخابات خرید و فروش رای انجام و یا شناسنامه هایی وارد انتخابات می شود.

وی با اشاره به مصداق بازر تخلفات انتخاباتی گفت: گاه مشاهده می شود با شناسنامه فرد متوفی اقدام به خرید رای کرده اند. اگر جلوی این مسائل گرفته نشود، مجلس کارآمد و مردمی نخواهیم داشت.

سلیمی با بیان اینکه در مجلس برای جلوگیری از پول های کثیف قانونی نداریم، افزود: در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس در سال 97 مفادی را اصلاح کردیم که استانی شدن به عنوان شاکله آن مطرح بود ولی چون از سوی شورای نگهبان ایرادات اساسی مطرح شد، به صحن بازگشت.

وی بیان کرد: در ماده 57 اصلاحیه شفافیت مالی کاندیداها را مورد نظر قرار دادیم. این افراد باید حسابی را باز کنند که پول های نقدی شان کاملا مشخص و هزینه ها شفاف باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما پیگیر هستیم که این مسئله را با آقای لاریجانی رایزنی کرده تا بخش شفافیت مالی انتخابات و تبلیغات در صحن علنی پیگیری شده و به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت مالی بحثی کلی است و مشکلی ندارد؛ اما بعید می دانم به انتخابات پیش رو برسد.

سلیمی افزود: رای گیری الکترونیکی جلوی خرید و فروش رای را می گیرد و وزیر کشور نیز با اعتماد به نفس قول داده این موضوع را اجرایی کنند.