پیش‌نیاز هرگونه مذاکره با عربستان، اجرای آتش‌بس واقعی در یمن است

 اکبر ترکی در خصوص پیشنهاد بن‌سلمان برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: عربستان و کشورهای هم پیمانش به دنبال مقابله با ایران اسلامی بودند و بیشتر منابع مالی طرح‌های ضد ایرانی را عربستان تدارک می‌دید.

اخبار سیاسی- عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی برای ضربه زدن به ایران و آرامش منطقه، تشکیلات تروریستی به نام داعش را ایجاد کردند که اصلا فکر نمی کردند عمرش 3 سال باشد و به عنوان دولت شام و عراق آن را مطرح می‌کردند

وی با بیان اینکه عقبه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرقدرتی در پشت ایجاد داعش بوده است، افزود: هیلاری کلینتون گفته بود، برای اینکه این جریان تروریستی تکفیری را راه بی‌اندازیم، با 120 کشور را رایزنی کردم.

ترکی ادامه داد: عربستان و هم‌پیمانانش گمان می‌کردند با توطئه‌سازی براندازی نظام را محقق می‌سازند اما با گفتمان مقاومت که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند، در منطقه شاهد این هستیم که پیروزی از آنِ جبهه مقاومت است. در عراق، سوریه، فلسطین، یمن و لبنان پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون پهپادهایی که از یمن می‌روند و عربستان را بمباران می‌کنند، برای آمریکا و عربستان قابل کنترل نیستند و نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند.

وی افزود: پالایشگاه نفتی آرامکو که اخیر مورد اصابت پهپادهای یمنی قرار گرفت، تولید 6 میلیون بشکه نفت عربستان در روز را تعطیل کردند و حدود 3 ماه بازسازی آن طول می‌کشد و در همین مدت ضررهای فراوانی به عربستان تحمیل شد.

ترکی اظهار داشت: عربستانی‌ها گمان کردند با وضع تحریم های ضد ایرانی می‌توانند ظرفیت تولید شده توسط ایران را برای تامین نیاز بازار، جبران کرده و به همان میزانی که ایران نفت به بازار عرضه می‌کرده را به بازار جهانی نفت وارد کند اما با مشکلات پیش آمده نتوانستند چنین هدفی را محقق سازند و اکنون از ذخایر نفتی خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم فریدن ، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان گاو شیرده شده و اگر روزی شیر ندهد آمریکا سر این کشور را می برد و به همین دلیل است که به دنبال مذاکره با ایران است.

وی افزود: شروط انصارالله برای مذاکره با عربستان، آتش بس واقعی و پرداخت خسارات جنگ از سوی عربستان به این کشور است. اگر این دو شرط اجرا شود، می‌توان با ریاض گفت‌وگو کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان‌ها نمی‌توانند با طرح پیشنهاد مذاکراه ایران و انصارالله را فریب دهند و بعد ضربه بزنند، اگر پیشنهاد مذاکره آن‌ها فریبکارانه باشد قطعا این نقشه آن‌ها اجرائی نمی‌شود.