عربستان برای ما انتحاری فرستاد اما ایران شهید! +فیلم
هفته گذشته شبکه لندنی وابسته به سعودی، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی‌اش با ارائه اطلاعات "دروغ" سعی در کمرنگ کردن مراسم اربعین و خدشه دارکردن محبت بین مردم ایران و عراق را داشت.

اخبار سیاسی- عضو تحریریه این شبکه در اظهارنظری تفرقه افکنانه گفته بود: مردم عراق با زوار ایرانی در موکب‌ها بدرفتاری می‌کنند و در بین دو ملت اختلافاتی در حال شکل گیری است!

نجاح محمدعلی، تحلیلگر سیاسیِ اهل عراق در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار جام‌نیوز با رد این ادعای تفرقه افکنانه گفت: «آ‌ن‌ها غلط می‌کنند که این حرف‌ها را میزنند! ما عراقی‌ها خادم زوار امام حسین(ع) هستیم، بالاخص ایرانی‌ها؛

 

در حالی که عربستان برای ما ماشین بمب‌گذاری شده و انتحاری می‌فرستد، ایرانی‌ها برای ما شهید فرستادند و بغداد را در مقابل داعش از سقوط نجات دادند.

 

عراقی‌هایی زیادی  از اهل سنت و حتی مسیحیت به رهبر ایران علاقه دارند، زیرا آیت‌الله خامنه‌ای عراق را از دست داعش نجات داده است. اما تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها مانع دیده شدن این محبت‌ها می‌شود.

 

ایران نه برای ما انتحاری فرستاده ونه ماشین بمب‌گذاری شده، بلکه برای دفاع در مقابل داعش برایمان اسلحه فرستاد، این را من نمی‌گویم وزیردفاع سابق و رئیس سابق اقلیم کردستان می‌گویند.

 

مسعود بارزانی گفته" من برای کمک برای مقابله با حملات داعش با مقامات کشورهای مختلف از جمله امریکا تماس می‌گرفتم، اما هیچ کدام پاسخ مرا نمی‌دادند، اما وقتی با آقای قاسم سلیمانی تماس گرفتم، بلافاصله سه تا هواپیما همراه با اسلحه و مستشارین برایمان فرستاد و توانستیم اربیل را از سقوط در مقابل داعش نجات دهیم"»

 

سخنان نجاح محمدعلی در مورد محبت مردم عراق به ملت ایران

 

 

وی از تلاش‌های صدام دیکتاتور مخلوع عراق و کشورهای عربی برای تفرقه‌افکنی و ایجاد کینه در میان ملت ایران و عراق همزمان با جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: «آنها در این کار در آن زمان تا حدی موفق بودند، اما بعد از سقوط صدام و حضور پرشور مردم دو کشور در پیاده‌روی اربعین، موجب ایجاد الفت بین آنها شد و  متوجه شدند که این اختلاف اندازی‌ها برنامه‌ریزی شده بوده است.
 

اکنون هم حزب بعث عراق(حامیان صدام) با فعالیت‌های مختلف و با همراهی سعودی در تلاشند که ایران را به عنوان دشمن اصلی عراق و اعراب به نسل جوانِ این کشور معرفی کنند!


باید با این تبلیغات قویِ آنها مقابله کنیم و انشاءالله خود زیارت اربعین توطئه هایشان را نقش برآب خواهد کرد.»

 

 

سخنان نجاح محمدعلی در مورد پیشینه تفرقه افکنی میان ملت ایران و عراق

 

 

نجاح اضافه کرد: «منافع ملی ما(عراق) حکم می‌کند که با ایران دوست و هم پیمان باشیم نه با عریستان سعودی و اسرائیل و آمریکا! کل مشکلات عراق از امریکا و اشغالگری امریکا ایجاد شده است.


وی با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌های سعودی و حتی عراقی علیه سیاست‌های ایران و هم‌پیمانی عراق با آن گفت: در حالی که آمریکا و ترکیه در عراق پایگاه نظامی دارند و عربستان برای ما انتحاری می‌فرستد، شعار "ایران بره بره" در تظاهرات شنیده می‌شود!
 

 رسانه‌های عراقی باید در مقابل تبلیغات این رسانه‌ها اقدام کنند. البته ایران و دوستانش در عراق تا به اینجا موفق بوده‌اند، حداقل در حوزه‌های امنیتی و نظامی، اما در حوزه رسانه‌ای عراق نه!»

 

سخنان نجاح محمدعلی در مورد منافع عراق و هم‌پیمانی با ایران

 

 

او با اشاره به اینکه از حقوق جوانان عراقی حق‌طلب است که اعتراض کنند گفت: «اما یکی از اهدافی که گردانندگان پشت صحنه اعتراضات اخیر در عراق به دنبال آن بودند جلوگیری از مراسم زیارت اربعین بود، که موفق نشدند و شکست خوردند!

زیارت اربعین انشاله انجام می شود و پیام خودش را می‌رساند و این زیارت فقط مخصوص ایران و عراق نیست و از همه کشورها برای زیارت می‌آیند و فقط عربستان سعودی است که به مسلمانان( نه فقط شیعیان) اجازه نمی‌دهد که وارد عراق شوند.»

 

سخنان نجاح محمدعلی در مورد مراسم اربعین و اعتراضات عراق

 

 

نجاح محمدعلی در بخش دیگر از سخنانش به افتخار عراقی‌ها به مهان‌نوازی از زوار سیدالشهدا تاکید کرد و گفت: «مهمان‌نوازی از زوار امام حسین برای ما عراقی‌ها افتخار است و هیچ منتی در آن نیست؛ خانواده‌های مستضعف عراقی با اینکه وضع مالی خوبی ندارند با پس ‌انداز سالیانه خود به استقبال زوار اربعین امام حسین(ع) می‌روند.»

 

سخنان نجاح محمدعلی در مورد مهمان‌نوازی عراقی‌ها